חדשות בארץ

בעקבות הפיגוע ליד עלי: נשקלת פעילות מבצעית רחבה נגד הטרור, חשש מהסלמה

הפיגוע בתחנת הדלק ליד היישוב עלי, שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם, הוביל לבחינה מחדש של הפעילות נגד הטרור. צה"ל מתגבר כוחות בשטח, אבל במערכת הביטחון מסתייגים מפעילות מבצעית רחבה מחשש להסלמה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בעקבות הפיגוע הקשה בתחנת הדלק הסמוכה ליישוב עלי, בו נרצחו ארבעה בני אדם, קיים הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון הערכת מצב ביטחוני. לצד המצדדים במבצע רחב היקף נגד קיני ארגוני הטרור, ישנם המתנגדים לפעילות ארוכת טווח מחשש שהדבר יוביל להסלמה.

בדיון השתתפו שר הביטחון והשר לעניינים אסטרטגיים, ומצד מערכת הביטחון נכחו ראש השב"כ, הרמטכ"ל, ראש אגף המודיעין, ראש אגף המבצעים, מפקד פיקוד מרכז ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בתום הערכת המצב הוחלט כי צה"ל יתגבר את הכוחות בשטח בדגש על אבטחת מקומות עם ריכוזי קהל וצמתים, יאבטח יישובים וצירי תנועה ויפעל ביד תקיפה יותר להריסת בתים ומעצרי מבוקשים.  

בימים האחרונים, ובעיקר לאור הפיגוע בעלי, בקרב חלק מגורמי הביטחון יש המצדדים במבצע רחב יותר נגד ארגוני הטרור. אחת ההצעות שנבחנו מבצעית הייתה להרחיב את הפשיטות על מעוזי הטרור בשכם ובג'נין, לצורך טיהור המחבלים מנשק.

אולם חלק מהגורמים במערכת הביטחון הסתייגו מכך מאחר והם סבורים שפעילות רחבה יותר עלולה לסכן את חיילי צה"ל ועשויה להוביל להסלמה בשטח. בנוסף לביצוע פעולה שכזו, שיכולה להיות גם מבצע לזמן מוגבל בזמן, דרושה הכנה מוקדמת עם איסוף מודיעין רחב.

שר הביטחון יואב גלנט התבטא היום לגבי האפשרות לנהל מבצע רחב בצפון השומרון, ולא נשמע כמי שמצדד בכך. לעומתו, נתניהו רמז על כך בהצהרה שמסר לאחר הפיגוע, כשאמר שכל האופציות פתוחות.

בנוגע לפיגוע הקשה, צה"ל ביצע תחקור ראשוני של האירוע. שני המחבלים הגיעו לתחנת הדלק כשהם חמושים. אחד מהם פתח בירי לעבר יושבי המסעדה הממוקמת בתחנה והרג שלושה בני אדם. לאחר מכן ירה לעבר אזרח ישראלי נוסף שתדלק את רכבו.

שני אזרחים פתחו באש לעבר המחבל היורה והרגו אותו, בעוד המחבל השני גנב רכב מתחנת הדלק ונמלט. הוא נטש את הרכב מספר קילומטרים משם ועלה על מונית שהובילה אותו לכיוון שכם, שם זוהה וחוסל על ידי כוחות הביטחון.

התברר עוד כי המחבלים ריצו בעבר עונשי מאסר קצרים בכלא הישראלי, לאחר שהורשעו ביידוי אבנים ומטענים על אזרחים וכוחות צה"ל. הם מוכרים כתומכי חמאס.

תגיות:פיגוע יריפיגוע בעלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה