חדשות בעולם

המיליארדר שובר שיאי גינס נעלם בעת צלילה באוקיינוס, במסע אל שרידי הטיטאניק

המיליארדר הבריטי היימיש הרדינג הוא אחד מנוסעי הצוללת, שנעלמה באוקיינוס האטלנטי במסעה לשרידי האונייה. מרוץ נגד השעון בניסיון לאתר אותו ואת ארבעת הצוללנים הנוספים

הטיטאניק (צילום: shutterstock)הטיטאניק (צילום: shutterstock)
אא

המיליארדר הבריטי היימיש הרדינג הוא אחד מחמשת הנעדרים ששהו בצוללת זעירה ששקעה בשבת במצולות האוקיינוס האטלנטי, בעת צלילה לצורך התבוננות בשרידי האונייה "טיטאניק". כך דווח היום (שלישי) ב-CNN

הרדינג, מנכ"ל חברת Action Aviation, זכה לכינוי "תייר ההרפתקאות" ורק לאחרונה היה אחד מנוסעי הטיסה המסחרית החמישית לחלל של חברת Blue Origin של מייסד "אמזון" ג'ף בזוס.

המיליארדר הבריטי הנעדר, המתגורר במרבית ימי השנה באיחוד האמירויות, מחזיק בכמה שיאי גינס, בהם ההקפה המהירה ביותר של כדור הארץ תוך מעבר בקוטב הדרומי והצפוני, והזמן הארוך ביותר לשהייה על תחתית האוקיינוס: ארבע שעות ו-15 דקות בתעלת מריאנה, שהיא הנקודה העמוקה ביותר בכדור הארץ.

בשבת האחרונה פרסם הרדינג פוסט בפייסבוק שבו דיווח לעוקבים אחריו כי הוא עומד לצאת לצלילה: "אני גאה לבשר סופית שאני מצטרף למסע אחר שרידי הטיטאניק". חבריו, שפגשו בו יום לפני תחילת הצלילה, ציינו כי הוא נראה נרגש מאוד.

הצוללת הזעירה שעימה ירד למצולות, המכונה "טיטאן", מופעלת על-ידי חברת OceanGate, המציעה לחוקרים ולתיירים עשירים להצטרף למסע אל שרידי הטיטאניק בעלות של עד 250 אלף דולר לאדם.

יחד עם הרדינג היו ארבעה בני אדם נוספים, אחד מהם הוא החוקר הצרפתי פול אנרי נרז'ולה, שבשלושת העשורים האחרונים צלל מספר פעמים וצפה בשרידי הטיטאניק.

שלשום אבד הקשר עם הצוללת ומשמר החופים האמריקני החל בחיפושים אחריה. ההערכה היא כי הצוללת נמצאת בעומק של קילומטר ומעלה והחשש הכבד הוא כי החמצן בתוכה יספיק לכל היותר ל-96 שעות נוספות. זאת בהנחה שלא התרסקה במצולות או נתקעה בקרקעית האוקיינוס, מה שיקשה על ניסיונות האיתור והחילוץ.

תגיות:צוללתטיטאניקהיימיש הרדינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה