חדשות בארץ

לקראת הדיון בוועדת החוקה: הוצג נוסח התיקון לעילת הסבירות

לפי הנוסח שהוצג בפני חברי הוועדה "מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה, ראש הממשלה, שר משריה או נבחר ציבור אחר"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, הניח היום (שלישי) על שולחן הוועדה את הצעת התיקון לחוק עילת הסבירות, לקראת הדיון שייערך מחר.

חוק יסוד השפיטה-עילת הסבירות מתוכנן לקריאה ראשונה כהצעת חוק מטעם הוועדה, תחת הכותרת "ציון במשפט תיפדה, מחזירים את הצדק למערכת המשפט".

לפי הנוסח שהוצג בפני חברי הוועדה, "מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה, ראש הממשלה, שר משריה או נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, בעניין סבירות החלטתם".

כלומר, בג"ץ לא יעסוק בהחלטות שיקבלו ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת, אך יכול להתערב בהחלטות של הדרג הפקידותי, כמו למשל האחראי על ההגירה, פקיד שומה, נציבי מס הכנסה של הממשלה ועוד.

הצעת התיקון לחוק היא בהתאם למתווה של שופט בית המשפט העליון, נועם סולברג.

רוטמן אמר לקראת הדיון: "ההצעה לתיקון עילת הסבירות, שהונחה על שולחן ועדת החוקה, עולה בקנה אחד עם הצעותיו של השופט סולברג ועם מצע הבחירות של רבים באופוזיציה, ובראשם גדעון סער. אני קורא לחברי הוועדה לנהל דיון מכובד ורציני, כדי לקדם את התיקון שכולנו מאמינים בנחיצותו".

תגיות:שמחה רוטמןעילת הסבירותוועדת חוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה