חדשות בעולם

הישראלים יחרימו? חברת התעופה הזאת מכנה אותנו "פלסטין"

ארגון זכויות אדם פנה לחברת ריינאייר בדרישה לפטר דיילת, שהכריזה לטסים מאיטליה לישראל כי הנחיתה תתבצע בשטחי פלסטין. מאוחר יותר, התברר מאיפה מגיעה המדיניות – מהחברה עצמה, שהתנצלה. האם זה יעבור בשתיקה?

  • א' תמוז התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יש הרבה סיבות טובות להתנגד לאנטישמיות הגוברת בעולם, אבל כשאחת מהן מגיעה מחברת תעופה שמטיסה ישראלים - זה כנראה הרבה יותר קל. חברת הלואו-קוסט ריינאייר הצליחה להרגיז ישראלים רבים. לאחרונה קראת דיילת שלה בטיסה "תל אביב היא פלסטין", אבל זה ממש לא האירוע היחיד שקרה והביך את אזרחי ישראל.

ריינאייר ממשיכה להגדיר את המדינה כפלסטין. חיפוש קטן ברשת מגלה כי היא כך היא מגדירה את המדינה אליה שייכת תל אביב כ"פלסטין". היא כותבת בפירוש כי מדינת המוצא של TLV (תל אביב) היא כזו.

החברה התנצלה לאחרונה בעקבות האירוע הזה, אבל כל זה לא מנע מארגון זכויות האדם "בצלמו" לפנות אליה בבקשה לפטר את הדיילת, בצעד שאולי יראה לישראלים שהחברה כן מתייחסת ברצינות למקרים כאלה. מתברר כי אותה דיילת הכריזה במהלך טיסה מאיטליה לישראל כי הטיסה עומדת לנחות ביעד "פלסטין", כשהיא פוגעת ברגשות הנוסעים הישראלים שהיו על הטיסה.

אז מה כללה ההתנצלות? תחילה, מנכ"ל החברה כתב כי מדובר בטעות תמימה ללא כוונה פוליטית ולכן הוא לא התכוון לטפל בנושא. מנכ"ל "בצלמו" הגיב וכתב כי ההסבר הוא "מעליב". בשלב זה, ישראלים רבים עשויים להחרים את החברה. החשש הוא שהחברה תאפשר "יד חופשית" לצוותים שלה בנוגע לאמירות כאלה ואחרות.

תגיות:חברת התעופהריינאייר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה