חדשות בארץ

תובענה ייצוגית נגד פרטנר וסלקום: גבו ללא היתר על שימוש בתא הקולי

לבית המשפט הוגש הסכם פשרה לפיו שתי החברות ישלמו פיצויים בסכום כולל של כ-13 מיליוני שקלים. הזכאים לפיצוי: לקוחות שקיבלו את שירות התא הקולי בחינם ובלי הסכמתם החלו החברות לגבות מהם כספים

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

לבית המשפט המחוזי במרכז הוגשה היום (שני) הצעת פשרה, במסגרת תובענה ייצוגית נגד חברות התקשורת סלקום ופרטנר, נגדן נטען כי סיפקו ללקוחותיהן שירות תא קולי ללא עלות, ובמועד מסוים החליטו להתחיל לגבות תשלום בגין השירות. זאת מבלי שהלקוחות חתמו על טופס הסכמה. כך דווח היום באתר .ynet

על פי הפשרה המוצעת, חברת פרטנר תעניק פיצוי בגובה של 6.5 מיליוני שקלים. חברת סלקום תעניק פיצוי בסכום של כ-6.9 מיליוני שקלים. הפיצוי יחולק בין לקוחות קיימים ולקוחות עבר שיימצאו זכאים.

הפיצוי יינתן ללקוחות שהיו מנויים לשירות התא הקולי ושהחברות החלו לגבות מהם תשלום החל מפברואר 2019, עבור פרטנר, והחל ממאי 2019, עבור סלקום.

על פי כתב התביעה סיפקו פרטנר וסלקום למנוייהן שירות תא קולי באופן חד צדדי וללא עלות, עד שבמועד מסוים החליטו החברות להתחיל לגבות תשלום בגין השירות, שלא כדין, בהיעדר מקור חוזי לגבייה.

החברות טענו בכתב ההגנה שהגישו לבית המשפט, כי במשך שנים הן סיפקו את השירות למנוייהן ללא תשלום, וכי בהסכמי ההתקשרות עם המנויים נקבע במפורש כי הן רשאיות, לאחר מתן הודעה מראש, לשנות את תעריפי השירות, כך שקיים עיגון חוזי לחיוב. החברות הוסיפו בכתב ההגנה שנשלחו מסרונים ללקוחות כדי ליידע אותם על הגבייה, והלקוחות יכלו, לו רצו, לשלוח הודעת סירוב ובקשה לביטול השירות.

בהצעת הפשרה עליה הסכימו החברות והתובעים הוסכם כי הפיצוי ללקוחות ישולם באופן הבא: אלה שאינם מנויים של החברות ושסכום הפיצוי לו הם זכאים הנו 50 שקל ומעלה, תשלחנה החברות המחאות בתוך 60 ימים. זאת לאחר שזכאותם תיבדק.

לקוחות שהם עדיין מנויים של החברות יקבלו את הפיצוי כזיכוי אוטומטי במסגרת החשבונית החודשית הראשונה שתופק להם על ידי החברות, וזאת 60 ימים לאחר מועד הבדיקה.

תגיות:סלקוםפרטנרתא קולי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה