חדשות בארץ

אהרון ברק: אם יתר הרפורמה לא תקודם – אפשר לוותר על עילת הסבירות

נשיא בית המשפט העליון לשעבר אומר כי ניתן לוותר בנושאי עילת הסבירות לגבי החלטות ממשלה וחוק היועמ"שים, במידה ויתר הרפורמה לא תקודם

  • ל' סיון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אהרון ברק, אמר הבוקר (שני) ל'כאן חדשות' כי במידה ויתר הרפורמה לא תקודם, יהיה ניתן לוותר בנושאי עילת הסבירות לגבי החלטות ממשלה וכן על חוק היועמ"שים.

"אמנם אני מוכן כחלק מהפשרה שעילת הסבירות לא תופעל לגבי החלטות של מדיניות של הממשלה, אבל ממילא לא בתקופתי, לא לפניי ולא אחריי, היה פסק דין שקבע או נהג אחרת", אמר ברק והוסיף: "רק, ניתן לקבוע שבית המשפט לא יתערב בענייני מדיניות, ולאחר תיקון זה והתיקון שהקואליציה רוצה בעניין היועמ"שים – תהיה התחייבות שזה סוף הרפורמה נכון לעכשיו".

עוד הוסיף נשיא בית המשפט העליון לשעבר כי "נתניהו צריך להזדרז ולקיים דיון והחלטה נוספת על הבחירה לנציג לוועדה למינוי שופטים. זה היה מקדם את הפשרה, את ההסכמה ואת איחוד הקרע, ולא על ידי זה שהוא נותן את ההזדמנות הזו להמונים ומחליט ללכת חד צדדית".

ברק ציין אף כי "בעבר השר רון דרמר הביע בפני מפי נתניהו כי הוא רוצה פשרה והסכמה".

מלבד הפנייה מצד השר דרמר, נשיא העליון לשעבר התייחס גם לנציגי האופוזיציה וסיפר: "נפגשתי עם בני גנץ פעמיים, לא נפגשתי עם יאיר לפיד. מדי פעם אני מדבר עם גופים שונים שמשתתפים בהפגנות. גם דיברתי כמובן עם נשיא המדינה כשלוש פעמים".

תגיות:אהרון ברקרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה