חדשות בארץ

שכניו של ראש הממשלה למשטרה: לא לאשר את ההפגנות בשבת

תושבים המתגוררים בשכנות לראש הממשלה שלחו מכתב למפכ"ל המשטרה עם העתק לשר לביטחון לאומי וביקשו למנוע הפגנות מחאה במהלך השבת: "יש לכבד את מנוחת השבת בשכונות המגורים ובמיוחד בשכונות בעלות צביון דתי וחרדי"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

תושבים דתיים המתגוררים בשכנות לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשכונות רחביה וטלביה בירושלים, דורשים שהמשטרה תמנע את הפגנות המחאה בשכונותיהם במהלך שעות המנוחה בשבת. כך דווח באתר "מקור ראשון".

בפנייה שנעשתה היום (ראשון) לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ולמפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, כתבו התושבים: "אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה לפעול שההפגנות בשכונתנו לא יחצו את הגבולות הסבירים, ובמיוחד לפעול למניעת הפגנות במהלך שעות השבת. מדובר בשכונה עם אוכלוסייה מבוגרת בעלת מאפיינים דתיים, כנהוג במדינת ישראל יש לכבד את מנוחת השבת בשכונות המגורים ובמיוחד בשכונות בעלות צביון דתי וחרדי, הדבר אף מגובה בפסיקות בג"ץ".

התושבים טענו כי ההכנות של המשטרה למחאה, לקראת בוא המפגינים, נעשות כבר במהלך השבת והדבר מטריד את מנוחתם. במכתב הציעו התושבים, כפשרה, להעביר את ההפגנות בשבת אל קריית הממשלה.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, השיב לתושבים: "משטרת ישראל פועלת לקיום חופש הביטוי תוך איזון אל מול זכויות ואינטרסים נוספים, על כל המורכבויות והרגישויות הכרוכות בדבר. משטרת ישראל פועלת באופן מקצועי על בסיס שיקולים עניינים בלבד ובהתאם לנסיבות המשתנות".

"בית המשפט התייחס לנושא אכיפת הרעש והמשטרה מבצעת אכיפה מתאימה. באזור מגורים אכן ניתנת הדעת גם לשכנים בניסיון למצוא מיקום שאינו פוגע בצורה בלתי סבירה".

תגיות:הפגנותשמירת שבתבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה