חדשות בעולם

"זלנסקי לא יהודי": סערה בעקבות דבריו של פוטין על נשיא אוקראינה

סערה בעקבות התבטאות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי: "יש לי הרבה חברים יהודים עוד מהילדות, והם אומרים שזלנסקי אינו יהודי ושהוא חרפה לעם היהודי"

אא

סערה בעקבות התבטאות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי: "יש לי הרבה חברים יהודים עוד מהילדות, והם אומרים שזלנסקי אינו יהודי ושהוא חרפה לעם היהודי", אמר ביום שישי האחרון, במסגרת פורום כלכלי שבו השתתף בעיר סנט פטרסבורג. "זה לא בדיחה ולא אירוניה", אמר. 

בתגובה לכך התבטא שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק ואמר כי הוא חושב שזאת פרובוקציה ברורה בסגנון קג"ב, ותעמולה עלובה. "צריך לקחת בחשבון שהוא מנסה לחבל ביחסים בין ישראל לאוקראינה ועושה את זה במכוון לפני שבת. אנו מצפים מממשלת ישראל לגנות בלשון חריפה את הדברים של הנשיא פוטין, אחרת זה עלול להביא לדחייה או ביטול של ביקור רעיית הנשיא זלנסקי בישראל, בשבוע הבא".

בנאומו המכעיס, אמר פוטין כי "היום הגיבורים של אוקראינה הם ניאו-נאצים, ירושלים של היטלר. מיליון וחצי מנרצחי השואה נרצחו באוקראינה על ידי הלאומנים האוקראינים. איכשהו אף אחד לא רוצה לשמוע את זה, בשל העובדה שזלנסקי הוא אדם עם דם יהודי. במעשיו הוא מכסה את הפריקים האלה, הניאו-נאצים". 

עוד מוסיף קורניצ'וק ואומר כי דבריו של פוטין הם "אנטישמיים ונגד העם היהודי. אני חושב שהעם בישראל צריך להיות גאה בנשיא אוקראינה שהוא ממוצא יהודי, ושמגן באומץ לב על מולדתו. כשהוא תוקף את זלנסקי הוא תוקף את העם היהודי. אנו באותו צד של המתרס".

זלנסקי, שהתייחס לדברי פוטין בחריפות, הגיב כי כי הוא אינו תומך בניאו-נאצים באוקראינה, והביא את הסימוכין לכך מתוך דברים שאמר בעבר על אחיו של סבו, שנרצחו אף הם בשואה. 

 

תגיות:ולדימיר פוטיןוולדימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה