חדשות בארץ

הערב: רעייתו של נשיא אוקראינה תגיע לביקור בישראל

אולנה זלנסקי, רעייתו של הנשיא זלנסקי, תגיע הערב לישראל לביקור שנערך בהזמנתה של הגברת הראשונה של ישראל, מיכל הרצוג

  • כ"ט סיון התשפ"ג
בעיגול: אולגה זלנסקי (צילומים: shutterstock)בעיגול: אולגה זלנסקי (צילומים: shutterstock)
אא

אולנה זלנסקי, הגברת הראשונה של אוקראינה, תגיע הערב (ראשון) לביקור ראשון בישראל. הביקור יתקיים בעקבות הזמנתה של אשת נשיא המדינה, מיכל הרצוג, והוא תוצר של שיתוף פעולה שהתקיים בשנה האחרונה לטובת חיזוק המענה הטיפולי בתחום בריאות הנפש והטראומה באוקראינה.

במהלך ימי הביקור, יגיעו זלנסקי והרצוג יחד לבית החולים לילדים ספרא בשיבא-תל השומר, ולאחר מכן ימשיכו לדיון מקצועי עם הקואליציה הלאומית לטראומה וארגון נט"ל, העוסקים בטיפול בילדים ונפגעי טראומה על רקע לאומי. בביקור ישתתפו נציגים בכירים ממשרד החוץ ומהאיחוד האירופי, ביניהם נציגת האיחוד האירופי, קטרינה מטרנובה.

בעבר התבטאה זלנסקי כי אזרחי אוקראינה שואבים השראה מנסיון העבר של מדינת ישראל להתמודד עם מלחמות ואירועים ביטחוניים. "אנחנו לומדים הרבה מישראל בכל מה שנוגע לחוסן", אמרה.

בנוסף, הגברת הראשונה של אוקראינה תבקר גם את החיילים האוקראינים שעוברים שיקום בישראל. מדובר ב-20 חיילים שנפצעו במלחמה נגד רוסיה, וישראל התחייבה לשקם ולספק להם פרוטזות.

מיכל הרצוג סיפרה בשנה שעברה על הקשר שלה עם אולנה זלנסקי: "מאז שפרצה המלחמה הצלחנו לשמור על קשר. בשיחה האחרונה שלנו היא ביקשה להודות על העזרה - הקמת בית חולים שדה ישראלי על אדמת אוקראינה הייתה דבר מאוד משמעותי. הם מעידים שהשפה שהכי נשמעת בגבולות היא עברית".

תגיות:אולנה זלנסקיאוקראינהישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה