חדשות בארץ

"מפסיקים להיות אזרחים סוג ב'": אלפי יחידות דיור יאושרו לבנייה ביו"ש

מועצת התכנון העליונה תדון בבניית 4,560 יחידות דיור ביהודה ושומרון. השר בצלאל סמוטריץ': "בעזרת השם נמשיך לפתח את ההתיישבות ולחזק את האחיזה הישראלית בשטח"

  • כ"ט סיון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: שריה דיאמנט / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: שריה דיאמנט / פלאש 90)
אא

נמשכת תנופת הבנייה בהתיישבות: הבוקר (ראשון) התפרסם סדר יום לכינוס מועצת התכנון העליונה. על הפרק - בנייה בהיקף נרחב של 4,560 יחידות דיור ביישובים רבים ביהודה ושומרון.

התוכניות שפורסמו מצטרפות לקרוב לעשרת אלפים יחידות דיור שפורסמו בכינוס הקודם של מועצת התכנון העליונה. מספרים אלו מעמידים את ששת החודשים שחלפו מאז הקמת הממשלה בשיא של העשור האחרון מבחינת היקפי הבנייה בהתיישבות.

כך, לדוגמה, פורסמו תוכניות לבניית מאות יחידות בנווה צוף ועלי, וכן מאות יחידות בגבעת זאב ובביתר עלית. 340 יחידות ייבנו במעלה אדומים, ברבבה 381, באלקנה 343, באדורה 287 ובתלם 196 יחידות דיור.

ריכוז התוכניות והטיפול בהן נעשה בעבודת מטה של לשכת התכנון במינהל ושל מינהלת ההתיישבות בלשכת השר במשרד הביטחון ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'.

"תנופת הבנייה ביהודה ושומרון ובכל מרחבי ארצנו נמשכת", מסר סמוטריץ'. "כפי שהתחייבנו, אנו מקדמים היום בנייה לעוד אלפי יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון. תושבי יהודה ושומרון מפסיקים להיות אזרחים סוג ב', וההתפתחות הטבעית ביישובים מקבלת ביטוי בבנייה והתרחבות. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט על שיתוף הפעולה. אני מודה בנוסף לצוות של מינהלת ההתיישבות במשרד הביטחון וללשכת התכנון על עבודה מאומצת ומדויקת. בעזרת השם נמשיך לפתח את ההתיישבות ולחזק את האחיזה הישראלית בשטח".

תגיות:בנייהיו"שבצלאל סמוטריץ'מת"ע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה