חדשות בארץ

"כל החיים שלי הלכו": המונולוג הכואב של איציק סעידיאן

איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון, שיתף את חברי ועדת העבודה והרווחה בסיפורו הכואב: "אני הלום קרב לפני הכל. אני לא מתמודד עם הדבר הזה"

אא

איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו לפני כשנתיים על רקע מצב הפוסט טראומה ממנו הוא סובל בעקבות מבצע צוק איתן, השתתף היום (חמישי) בדיון שנערך בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בהצעת חוק ממשלתית העוסקת בעיגון זכויותיהם של נכי צה"ל.

במהלך הדיון דיבר סעידיאן בכאב על הסיפור האישי שלו ועל מאבקו לשיפור היחס של הרשויות לנכי צה"ל: "כל המלחמה הזו היא נטו בגלל הביורוקרטיה. אני לא הייתי יוצא מהבית חודשים. הייתי מעדיף שיכרתו לי משהו ושאני אהיה מתפקד, אני יודע שזה לא נתפס אבל זה באמת ככה".

"כל החיים שלי הלכו. גם המשפחה שתהיה לי, גם האישה שתהיה לי. זה תמיד ילווה אותי", הוסיף סעידיאן בהתפרצות רגשות. "אני טראומטי מהרבה דברים, אני גם באר שבעי שנולד עם רקטות, אבל לא – אני הלום קרב לפני הכל. זה הדבר שמלווה אותי כל יום, דקה דקה. רגע רגע אני צריך פה ללכת על האדמה הזאת, כל דבר קטן שקורה פה במדינה הורס לי את הנשמה והורס לי את הלב. אני לא מתמודד עם הדבר הזה. אנחנו רוצים לברוח מהמדינה הזאת, אני רציתי לברוח מפה לפני שעשיתי את המעשה".

סעידיאן בן ה-28 השתתף כלוחם גולני במבצע "צוק איתן" בשנת 2014, ולחם בקרב הקשה בשכונת שג'אעייה בעזה בו נהרגו שבעה חיילים. הוא הוכר כנכה צה"ל בעקבות מצב הפוסט טראומה ממנו הוא סובל, אולם קיבל 25 אחוזי נכות בלבד. באפריל 2021 הוא הצית את עצמו במחאה מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, והובהל לבית החולים במצב אנוש עם כוויות בכל חלקי גופו. כעבור מספר חודשים שב סעידיאן להכרה. לאחר כשנה במחלקת הכוויות של בית החולים שיבא בתל השומר, הוא עבר למחלקת השיקום ממנה השתחרר לפני כחודשיים.

"זה שנשארתי בחיים מקשה עלי יותר" איציק סעידיאן פותח הכל ומדבר על ההתמודדות הקשה של הפוסט טראומה. לצפייה לחצו כאן

תגיות:נכי צה"לאיציק סעידיאןועדת העבודה והרווחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה