חדשות בארץ

הדרמה בכנסת | נתניהו לאופוזיציה: "תפסיקו עם האיומים והתירוצים"

ראש הממשלה הגיב על איומי האופוזיציה לפוצץ את שיחות ההידברות בבית הנשיא: "שבו איתנו ברצינות, כנסו להידברות אמיתית ונגיע סוף סוף להסכמות"

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (רביעי) לדרמה המתחוללת בשעות אלו בכנסת סביב קביעת הנציגים לוועדה לבחירת שופטים, ולאיומי האופוזיציה לפרוש משיחות ההידברות בבית הנשיא.

"גנץ אמר אתמול שאם הקואליציה תבחר שני נציגים לוועדה לבחירת שופטים, הוא יפוצץ את השיחות. טוב, זה לא קרה, אבל הוא ממשיך לאיים", אמר נתניהו.

"אז אני אומר לאופוזיציה: תפסיקו עם האיומים, תפסיקו עם התירוצים. אחרי שלושה חודשים שאתם דוחים כל הצעת פשרה שאנחנו מביאים – שבו איתנו ברצינות, כנסו להידברות אמיתית ונגיע סוף סוף להסכמות".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', תקף: "האיומים של האופוזיציה לפוצץ באופן חד-צדדי את השיחות בבית הנשיא חושפים את הפנים האמיתיות שלהם. הם לא מחפשים פשרות והסכמות, הם רוצים להפיל את הממשלה. אנחנו לא ניכנע, לא נתקפל ולא נקבל תכתיבים חד-צדדיים. אנחנו לא נסכים בשום פנים ואופן להקפיא את ליבת הרפורמה. אנחנו מאוד רוצים לחוקק בהסכמה, אבל אם האופוזיציה תפוצץ את השיחות בבית הנשיא – אנחנו נחוקק באופן עצמאי, בהתאם למנדט החד-משמעי שקיבלנו מרוב גדול בציבור הישראלי בבחירות האחרונות".

בשעות שקדמו לתחילת ההצבעה החשאית במליאה נענו חברי כנסת מהקואליציה לבקשתו של נתניהו והסירו את מועמדותם לתפקיד, למעט חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) שסירבה לעשות זאת. צעדה של גוטליב עורר זעם בקואליציה, שראשיה החליטו להצביע נגדה ונגד מועמדת האופוזיציה ובכך להביא לדחיית ההצבעה בכחודש. בהודעה מטעמם נמסר כי "ראש הממשלה, כל ראשי הקואליציה וסיעת הליכוד אינם מוכנים לקבל מצב שבו חבר כנסת יפעל על דעת עצמו ויפר את ההסכמים הקואליציוניים, בפרט בנושא רגיש זה. לכן החליטו ראשי הקואליציה, בלית ברירה, להפעיל את הסעיף בתקנון הכנסת שמאפשר להשאיר את המצב כפי שהוא ולא לבחור באף מועמד, עד שיתקיימו בחירות חדשות בתוך 30 יום".

"רק אתמול גנץ אמר שהוא יפוצץ את השיחות אם ייבחרו שני נציגי קואליציה. זה לא קרה, ועדיין גנץ ממשיך לקרוא לפיצוץ השיחות. ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להפסיק להציב אולטימטומים ולהפסיק להמציא תירוצים כדי לפוצץ את השיחות. אחרי שלושה חודשים של סירוב עיקש מצד האופוזיציה לכל הצעה שהובאה על ידי נציגי הקואליציה, כולל הצעות שהועברו בימים האחרונים ולא זכו כלל למענה, ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להמשיך בשיחות ולהגיע להסכמות ללא דיחוי".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ימסרו הצהרה משותפת לאחר פרסום התוצאות. מוקדם יותר אמרו במחנה הממלכתי כי "מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים – יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל. הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה. אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים, לא נשב לשיחות בבית הנשיא. כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג".

תגיות:הוועדה לבחירת שופטיםבנימין נתניהוטלי גוטליב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה