חדשות בעולם

צביעות: המדינה הזאת הזמינה את ישראל לכנס אחדות, אך הניפה דגל איראן

"שוב ביחד" הוא שמו של כנס מיילדות בינלאומי שנערך באינדונזיה, אלא שהמדינה החליטה להניף דגלי איראן ופלסטין ולהחרים את דגל ישראל. בתגובה, המשלחת הישראלית החרימה ושלחה מייל תקיף

  • כ"ה סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תחת הכותרת "שוב ביחד", נערך השבוע באינדונזיה קונגרס בינלאומי שבו השתתפו מיילדות מכל העולם. אבל דווקא תחת ניסיון לאחד, הוחלט להחרים את דגל ישראל - מה שגרם למשלחת שלנו להחרים את הכנס. 

הסיפור החל כאשר המשלחת הישראלית קיבלה הודעה מהאיגוד הבינלאומי כי דגל ישראל לא יונף בטקס הפתיחה, אך דגלי איראן והרשות הפלסטינית דווקא כן. במייל לראשות איגוד המיילדות הישראלי נכתב על ידי מנכל"ית האיגוד הבינלאומי: "יש רגישות באינדונזיה ביחס להנפת דגל ישראל ואזכורה של המדינה". לטענתה של המנכל"ית, מושל באלי ואשתו ישתתפו בטקס הפתיחה. "הם שמעו שאם יוחלט לכלול את דגל ישראל ולהזכיר את ישראל בקשר לזהות הארגון הישראלי, יש סיכון כי הקונגרס ייסגר ונציגות ישראל תידרשנה לעזוב את אינדונזיה", הסבירה.

המנכ"לית אף הזמינה את יו"ר הארגון הישראלי לצעוד עם דגל אחר של האיגוד הבינלאומי - ICM. בתגובה, ארגון המיילדות בישראל לא נשאר חייב והגיב.

"אנחנו מזועזעות ויותר מכל מאוכזבות מכך שארגון לא פוליטי שמטיף לערכים של צדק, שוויון, גיוון והכלה נכנע לשנאה", השיבה להם יו"ר ארגון המיילדות בישראל, יפעת רובננקו. "כמנהיגות בתחום בריאות האישה אנחנו מבקשות לייצג בקונגרס את המדינה שלנו, את תרבותה ואת ערכיה. אם הממשלה האינדונזית הייתה דורשת שדגל ארצות הברית, בריטניה או ניו זילנד - מדינתה של מנכ"לית האיגוד - לא היה מונף, האם גם לזה האיגוד הבינלאומי היה מסכים?".

תגיות:אינדונזיהמיילדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה