חדשות בארץ

הבוקר: הצבעה דרמטית בכנסת על הוועדה למינוי שופטים

הכנסת תקבע היום האם בין חברי הוועדה לבחירת שופטים תיכלל גם נציגת אופוזיציה. נתניהו ינסה לשכנע את את חבריו לקואליציה להציג מועמד אחד מטעמם

  • כ"ה סיון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הצבעה על נציגי הכנסת בוועדה למינוי שופטים תיערך היום (רביעי). בקואליציה עדיין מתלבטים האם לבחור שני נציגים מטעמם, או נציג קואליציה לצד נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד.

הבוקר יכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראשי הקואליציה, בניסיון לשכנע אותם לבחור נציג אחד מטעמם. לאחר מכן תתכנס לדיון סיעת הליכוד ואז יקיימו חברי הכנסת בחירות של נציגי הכנסת לוועדה. התוצאה צפויה להשליך על המשך ההידברות בבית הנשיא.

אתמול ביקש נתניהו להאריך את הבחירות ולקיים אותן בשעות הערב במקום הבוקר, אולם היועצת המשפטית לכנסת לא אפשרה זאת. הבחירות יתקיימו ב־11:30 בבוקר.

על פי דיווחים, במידה ותסתמן ההסדרה של סוגיית עילת הסבירות - תוסר כנראה מועמדותו של ח"כ אוריאל בוסו.

גורם בליכוד אמר הבוקר ל"מעריב": "לתת נציג לאופוזיציה ללא כל תמורה, תחת לחץ ואיומים של הצד השני - דבר שכזה ייחשב בימין ככניעה מבישה לפרוטקשן. יועצי הסקרים מתריעים לאחרונה, כולל בפני נתניהו, כי כניעה לאופוזיציה ללא הסדר וללא תמורה תוביל למפלה בסקרים של הליכוד ושל נתניהו באופן אישי".

בקואליציה טוענים כי על אף התקרבות להסכמות בסוגיית היועצים המשפטיים ועילת הסבירות, ישנם עדיין פערים. הם חוששים שהעברת חוק היועמ"שים תוביל למרד היועצים המשפטיים. לכן, ישנה מגמה לגבש הסכמה סביב עילת הסבירות.

בליכוד האשימו הבוקר את ראשי האופוזיציה: "לפיד וגנץ הצטרפו לליברמן בניסיון לטרפד את ההסכמה. הם מתנהגים כאילו הם בכוח רוצים להשפיל את הליכוד ולסכל כל רצון טוב. אם קארין אלהרר לא תיבחר, זה יהיה באשמת ראשי האופוזיציה". נראה כי לא רק שר המשפטים יריב לוין, אלא רוב השותפים הקואליציוניים מעוניינים לבחור שני נציגים מהקואליציה. ההתחייבות היא שהנציג השני יתפטר לטובת ח"כ אלהרר כשהצדדים יגיעו להסכמות.

מובילי המחאה אמרו אתמול כי: "אם נציגת האופוזיציה לא תיבחר כחברה בוועדה לבחירת שופטים - הכל יתלקח. אנחנו מציעים לממשלה לא לנסות אותנו".

תגיות:קואליציההוועדה למינוי שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה