חדשות בארץ

נתניהו בהבהרה לממשל האמריקני: "שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל"

ראש הממשלה במסר חריף לארצות הברית: "שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל שתמשיך לעשות הכול כדי להגן על עצמה"

  • כ"ד סיון התשפ"ג
(צילום: ALEX KOLOMOISKY / POOL)(צילום: ALEX KOLOMOISKY / POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שלישי) בדיון מדיני-ביטחוני בועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין. בתחילת הדין העביר ראש הממשלה מסר חד משמעי לארצות הברית, ואמר כי אף הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל.

"שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל שתמשיך לעשות הכול כדי להגן על עצמה. ההתנגדות שלנו לחזרה להסכם המקורי עם איראן, אני חושב שהיא פועלת, אבל יש עדיין ניגודי השקפות ואנחנו לא מסתירים אותם, גם אם הם בדברים קטנים", אמר נתניהו.

"זו הפעם הראשונה שלי בכנסת הנוכחית בוועדת חוץ וביטחון", הוסיף ראש הממשלה. "יחסי החוץ והמצב הביטחוני של ישראל הם התוצאה הישירה של העוצמה של ישראל. המדיניות המתמשכת של הממשלות בראשותי היא לטפח את העוצמה הזו - הטכנולוגית, הצבאית, על ידי התקציבים שמגיעים מהמדיניות הכלכלית. שילוב של שניהם הוא לפתח עוצמה מדינית עם בריתות אזוריות ומדינות רבות אחרות בעולם, כולל מעצמות".

נתניהו הדגיש: "הדבר הזה מאותגר על ידי הכוח החזק באזור, שהחליף את העולם הערבי כעוין לישראל ושואף להכחדתה - וזה איראן. המדיניות שלנו מכוונת לצד הרחבת מעגל השלום, לבלימתה של איראן והגרעין. העמדה שלנו ברורה - שום הסכם עם איראן לא יחייב את ישראל להמשיך לעשות הכול כדי להגן על עצמה".

"אנחנו אומרים את עמדתנו בצורה גלויה, גם בחדרים סגורים וגם בחדרים פתוחים", הוסיף נתניהו. "ביד אחת אנחנו פועלים לבלום את איראן וביד השנייה אנחנו פועלים במרץ להרחיב את מעגל השלום. הדברים האלה מציבים בפנינו אתגרים ועליהם אני מניח שנדבר בדיון הזה".

יו"ר הוועדה ח"כ אדלשטיין אמר בפתח הדיון: "הוועדה עסקה בחודשים האחרונים לא מעט גם בתקציב הביטחון והגופים הביטחוניים, אבל דווקא משום כך חשוב לנו היום להתרכז בדברים שהדרג המדיני מנחה את שירותי הביטחון ואת צבא ההגנה לישראל. זה לא סוד, אנחנו רואים שיח ער במדינת ישראל סביב השיח של אפשרות לעימות רב-זירתי. ודאי שמצד אחד אנחנו יודעים שלא מדובר באיזה גוף אחד שמתכנן עימות רב-זירתי, אבל מצד שני אנחנו צריכים להיות ערוכים לכל תרחיש וכאן אין שום תחליף להנחיות של הדרג המדיני ולסגירת הפערים בין הצרכים והרצונות שלנו לבין מה שאנחנו רואים בדיונים על ההיערכות ועל המצב של מערכת הביטחון".

אתמול אישרה איראן כי היא מנהלת שיחות לא-ישירות עם ארה"ב, בתיווך של עומאן, שעוסקות בהסכם הגרעין ובאפשרות לעסקת חילופי אסירים בין שתי המדינות. בכירים בישראל מזהירים כי כעת הסיכויים להגעה להסכם מחודש בין הצדדים הולך וגובר.

בימים האחרונים הכחישו איראן וארצות הברית דיווחים כי הן קרובות להשגת הסכם זמני, שיחליף את ההסכם שנחתם בין איראן למעצמות ב-2015. נזכיר כי ממשל טראמפ פרש מהסכם הגרעין ב-2018 והחזיר את הסנקציות על איראן. איראן עצמה הפרה מאז סעיפים רבים בהסכם.

תגיות:איראןהסכם הגרעיןארה"בבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה