חדשות בארץ

הרחפנים החדשים שנלחמים בטרור ביו"ש: מערכת "רונן" נכנסת לשירות מבצעי

בתום שלוש שנים של בחינת המערכת כפיילוט, פיקוד מרכז מקבל את מערכת הרחפנים החדשה הנקראת על שמו של סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד. היתרון שלה: עולה לאוויר במהירות וננעלת על היעד המסומן למעקב

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

מערכת "רונן", רחפן מבצעי חדש הננעל במהירות על יעד מסוים מרגע שהוא מקבל את ההנחיה, נכנסת לשירות מבצעי בפיקוד המרכז. כך פורסם היום (שני) באתר צה"ל.

על המערכת יכולות לפקח שלוש מפעילות בשלושה טאבלטים שונים בו זמנית, וכך גם לחבר בין מספר כלים שמייצרים להק רחפנים.

מערכת "רונן" התחילה כפיילוט לפני כשלוש שנים בחטיבה המרחבית עציון, בצורת ערכה הכוללת מספר רחפנים, טאבלטים ואפליקציה שמקשרת ביניהם. בצה"ל אמרו, כי לאחר שהושלמו כל הפיתוחים ו"רונן" הוכח כ"מכפיל כוח", החלו להרחיב את השימוש בו לשאר החטיבות המבצעיות בפיקוד המרכז.

המערכת, שייעודה העיקרי הוא לספק פתרון לאיומים מהגובה ולהעביר מידע על חשודים בגגות מבנים, קרויה על שם סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל, לוחם יחידת "דובדבן", שנפל לפני חמש שנים בפעילות מבצעית במחנה פליטים סמוך לרמאללה, מאבן שהשליך לעברו מחבל מאחד הגגות.

המערכת מלווה את הלוחמים בשטח, משמשת כתצפית ואוספת את המידע שמועבר לכוחות ומסייעת באיתור, מעקב ובתכנון תקיפה או פעילות מבצעית אחרת.

בצה"ל ציינו כי אחת היכולות הבולטות של מערכת "רונן" היא "החילוף החם", קרי, אם יש רחפן שכבר נמצא באוויר, אפשר לבצע החלפה בינו לבין רחפן אחר בלחיצת כפתור פשוטה. ברגע ששני הכלים מתמקמים, הם חולקים את הנתונים אחד עם השני והמצלמות שלהם מסתנכרנות לצורך שמירה על רצף פעולה.

בשבוע הקרוב תתחיל ההסמכה האחרונה, שתבשר על קליטת המערכת בכל רחבי פיקוד מרכז. רס"ל ר', נגד הרחפנים של יחידת האיסוף 636, סיכם: "הגמישות והתפעול הפשוט יחסית של המערכת מייחדים אותה ממערכות אחרות. השאיפה היא שבקרוב נוכל להוסיף עוד רחפנים שיוכלו להמשיך לסייע במרחב יהודה ושומרון".

תגיות:צה"לטרוררחפניםאיו"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה