חדשות בארץ

משפט נתניהו: לפיד הודה שהתארח בסוויטות שמילצ'ן שילם עליהן

ראש האופוזיציה מסר עדות בבית המשפט בתיק 1000, העוסק בקשריו של נתניהו עם אנשי העסקים מילצ'ן ופאקר. עו"ד עמית חדד, סנגורו של ראש הממשלה, התמקד במאמץ לקעקע את אמינותו של העד, והציג ראיות לפיהן לפיד קיבל מתנות מארנון מילצ'ן

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אישר היום (שני) את דבריו של עו"ד עמית חדד, סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלפיהם אלינור מילצ'ן, בתו של ארנון מילצ'ן, היא ממייסדי מפלגת יש עתיד. ההודאה ניתנה במסגרת חקירה נגדית מטעם צוות ההגנה של נתניהו.

לדברי לפיד, מילצ'ן לא היה מעורב בהקמת המפלגה: "הייתה פעם אחת שהוא בא לפגוש איתי את אהוד אולמרט. ארנון מאוד אוהב פוליטיקה, אבל הוא לא היה מעורב".

חדד הציג סדרת שאלות שנועדו לקעקע את אמינותו של ראש האופוזיציה, וטען כי גם לפיד קיבל מתנות ממילצ'ן. "היה בילוי משותף שלכם במלון הנסיכה?", שאל. לפיד השיב: "ישנתי בסוויטה שלו הרבה לפני שנכנסתי לפוליטיקה. פעם הלכתי איתו למסעדה יוקרתית ושילמתי".

כשנראה שלפיד נוטה שלא לזכור פרטים התערב השופט משה בר-עם וביקש לחדד את הנקודה, ולכן סנגורו של נתניהו הוסיף והקשה: "לחתונה שטסת לפריז, מי שילם על הסוויטה?". לפיד השיב: "לא יודע, אני זוכר שכל המוזמנים גרו באותו מקום שארנון שילם". עם זאת, לפיד התעקש שלא קיבל מתנות.

עורך דינו של נתניהו לא ויתר והציג ללפיד תמונה שלו במועדון לצד הזמרת עינת שרוף וארנון מילצ'ן, שבה הוא אוחז בסיגר. "הדס קליין אמרה שאתה אוהב לשתות קוניאק ולעשן סיגרים", אמר. לפיד ענה: "זה מלפני שנכנסתי לפוליטיקה, ב-2011 הפסקתי לעשן".

לפיד, שהיה שר אוצר תחת נתניהו, התייחס במהלך עדותו לטענה בכתב האישום לפיה נתניהו ניסה לקדם את "חוק מילצ'ן", שנועד לסייע לאיש העסקים באמצעות הארכת תקופת הפטור מתשלום מס.

טענת ההגנה היא כי לא דבק בהתנהלותו של נתניהו רבב, וכי דווקא לפיד היה מי שיצא מגדרו לסייע למילצ'ן בשל הקשרים האישיים והעסקיים הענפים של השניים. על מנת להוכיח זאת, חקר סנגורו של נתניהו את לפיד אודות ההיכרות והקשרים הענפים בינו לבין מילצ'ן עצמו שלכאורה הובילו אותו לרצון לסייע לו, בלי קשר לנתניהו.

חדד הדגיש שלפיד מסר גרסאות סותרות בעדויותיו בעבר, והתמקד בשתי פגישות עם נתניהו שעסקו במילצ'ן. ראש האופוזיציה טען כי אינו זוכר בדיוק מתי התקיימו הפגישות. על כך אמר חדד: "אתה אמרת שהיה מדובר בשיחת אגב בעניין מילצ'ן, שנתניהו רצה 'לסמן וי' ושהוא לא לחץ עליך בשום צורה. איפה ומתי זה קרה לא חרוט בזיכרונך, אבל אתה זוכר מה הוא אמר. אין לנו את מה שרשום בזיכרונך ואין הוראה לביצוע שנתת בעקבות זה. אתה יריב פוליטי של נתניהו".

לפיד השיב: "לא הייתי הולך לשם. אין שום סיכוי בעולם שהייתי משקר או מבזה את בית המשפט במעמד כזה בגלל יריבות פוליטית. אני מתייחס בחרדת קודש לזה שאנחנו פה".

כדי להוסיף ולהטיל דופי באמינות העד, הזכיר חדד את סיפוריו של לפיד על שירותו הצבאי: "במהלך הקריירה שלך עלו סיפורים שלך שהקשר ביניהם למציאות לפעמים רופף ולפעמים לא קיים, למשל השירות הצבאי שלך. בספר אוטוביוגרפי שכתבת על אביך נכתב שבמלחמת לבנון נכנסת למלחמה עם חטיבה 500 בחיל השריון. הסיפור לא אמיתי כי לא היית בחטיבה הזאת".

לפיד השיב: "למה? לא טענתי שהייתי בחטיבה, טענתי שנכנסתי איתם. הייתי כתב צבאי במחנה".

תגיות:יאיר לפידתיק 1000בנימין נתניהומשפט נתניהוארנון מילצ'ן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה