חדשות בעולם

מטורף: פליטים יהודים מאוקראינה עלו לקבר רב מקובל באזור רוסי

הפליטים, שחלקם נמלט מחרסון, שוהים כעת במולדובה ונכנסו לאזור בו שולטת רוסיה. המטרה: להתפלל על קברו של רבי שבתי. כך זה קרה

  • כ"ג סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פליטים יהודים תושבי אוקראינה, כולל אלה שנמלטו מהעיר חרסון ושוהים כעת במולדובה, נכנסו בימים האחרונים למדינת טרנסניסטריה שנשלטת על ידי רוסיה. הם עשו זאת כדי לעלות לקברו של רבי שבתי מרשקוב.

מתברר כי הם עשו זאת במסגרת כניסת עשרות פליטים אוקראינים שקיבלו אישור להיכנס למולדובה, למרות שהאזור נשלט על ידי הרוסים ומהווה סיכון. חלק מהפליטים הם קבוצת יהודים מישראל, והם עלו לקבר לצד יהודים מקומיים. הצדיק נפטר לפני 278 שנה ונחשב לרב מקובל.

רבי שבתי שייך לדור הראשון של החסידות. הוא ערך בעבר סידור לפי נוסח וכוונת הארי ז"ל, ושם הביא חידושים מפי הבעל שם טוב. מי שארגנה את המסע היא הקהילה היהודית במולדובה, בראשה עומד הרב פנחס זלצמן. יום ההילולה של הרב חל בשבת האחרונה, כ"א סיוון.

הדרך לקבר לא הייתה קלה. במעבר הגבול בין המדינות מולדובה לטרנסניסטריה, רוב הפליטים מאוקראינה נכנסו לאחר זמן המתנה מסוים. אחת הפליטות אמרה לעיתון "ישראל היום" כי "באנו להתפלל בקבר של הצדיק, כי הרסו לנו את הבית. עכשיו כבר אין לנו לאן לחזור, רק תפילות יעזרו לנו".

הרב פנחס זלצמן הוסיף: "לפני כשנה איתרנו את הקבר של הצדיק מרשקוב והשנה הצלחנו לראשונה לסדר אישורי כניסה נדירים גם ליהודים מאוקראינה. השלטונות בטרנסניסטריה מסייעים בשימור המורשת היהודית ופריחת הקהילה היהודית בטירספול בירת המדינה ובערים נוספות".

תגיות:אוקראינהפליטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה