חדשות בארץ

ועדת השרים לחקיקה אישרה: הסתה נגד חרדים תוגדר עבירה פלילית

חוק קיים הכליל עד היום התבטאויות נגד חרדים כהסתה אך לא קבע שמדובר בעבירה פלילית. יוזם החוק, ח"כ אשר: "אין עוד קבוצה במדינת ישראל שמסיתים נגדה בהכללה כמו הציבור החרדי. החוק יאפשר לגבות מחיר ממסיתים"

(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) לקריאה טרומית את חוק הגזענות של ח"כ יעקב אשר (סיעת דגל התורה),על פיו הסתה נגד חרדים תיחשב עבירה פלילית.

בהצעת החוק שאושרה נכתב כי "לאחרונה אנו עדים לתופעה מתרחבת של הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית. בפרט חמורים המקרים בהם ההסתה מתבצעת ע"י נבחרי ציבור מתוך מטרה לפלג את העם ובכך להשיג רווח פוליטי, תוך פגיעה בציבור שלם ובאחדות העם. לפגיעה זו יש גם השלכות נוספות ובהם השתרשות תופעת הגזענות בחברה כלפי האוכלוסייה החרדית".

"בעקבות הסתה לגזענות חמורה שהתבצעה לאחרונה ע"י נבחר ציבור כלפי האוכלוסייה החרדית, הוגשה תלונה לפרקליטות המדינה. בתשובת הפרקליטות צוין, שעל פי הגדרות חוק העונשין יסודות העבירה של ההסתה לגזענות אינם מתקיימים ביחס להתבטאויות כלפי האוכלוסייה החרדית, שכן הגדרות החוק קובעות כגזענות רק מקרים בהם הגזענות היא בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי אתני, והאוכלוסייה החרדית אינה נבדלת בצבעה, גזעה או במוצאה הלאומי-אתני. בעניין זה יצוין שהאוכלוסייה החרדית אמנם אינה נבדלת בשל צבע עורה וכו' אך היא נבדלת בלבושה ובאורחות חייה כך שאין רציונל להחריגה מהוראות החוק".

"מעבר לכך שחוק העונשין בנוסחו כיום (בהתאם לפרשנות פרקליטות המדינה) מאפשר הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית, עולה החשש שתשובת הפרקליטות תעודד מקרים נוספים של הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית, מאחר שהמסיתים יודעים שהם לא יתנו על כך את הדין".

לאחר האישור היום בוועדת השרים אמר יוזם החוק, ח"כ יעקב אשר: "הגיע הזמן לשים קו אדום להסתה. אין עוד קבוצה במדינת ישראל שמסיתים נגדה בהכללה כקבוצה כמו הציבור החרדי. החוק יאפשר לגבות מחיר ממסיתים ויבהיר כי דמם של אזרחים חרדים לא יהיה הפקר".

משרד המשפטים הביע התנגדות להצעת החוק של ח"כ אשר. "מדובר בעבירה חריגה הפוגעת בחופש הביטוי, ויש צורך בנקיטת משנה זהירות בהרחבתה, במיוחד במסגרת הצעת חוק פרטית המתייחסת לאוכלוסייה ספציפית בלבד", נאמר מטעם משרד המשפטים. 
עם זאת, משרד המשפטים הציע שבמידה והממשלה תקדם את החוק, על שר המשפטים להקים ועדה שתבחן את ההצעה ותגבש המלצות ליישום.

תגיות:חרדיםהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה