חדשות בעולם

אבו מאזן גוסס? דיווחים בלבנון על הידרדרות במצבו של יו"ר הרשות הפלסטינית. ומי יירש אותו?

לפי כל התחזיות צפוי קרב קשה בהנהגת התנועה לאחר מותו של מחמוד עבאס, יו"ר הרשות הפלסטינית בן ה-88

  • כ"ב סיון התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

העיתון הלבנוני "אל אחבאר" דיווח אתמול (שבת) כי יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) אינו בריא דיו למלא את תפקידו, זאת לאחר שרופאו ביקר אותו מספר פעמים במוקטעה במהלך החודש האחרון. גורמים בפתח' אמרו לעיתון כי "אבו מאזן היה צריך להגיע לבית החולים ברמאללה בשבועות האחרונים כדי לערוך בדיקות רפואיות, אך הוא העדיף לזמן את הרופאים אליו, לבית החולים שבמוקטעה. רופאים זומנו כמה פעמים בעבר כדי לערוך לאבו מאזן בדיקות, ולפני שיצא לאו"ם הוא גם עבר בחשאי בדיקות דחופות בירדן".

אבו מאזן בן ה-88 לא הכתיר יורש, ואף לא סימן אחד ככזה. לפי כל התחזיות צפוי קרב קשה בהנהגת התנועה לאחר מותו.

דוח של ארגון "המשבר הבינלאומי" (ICG) שפורסם בחודש פברואר טען כי הקרב על כיסא יו"ר הרשות הפלסטינית עלול להביא ל"מחאות עממיות, דיכוי, אלימות ואף קריסת הרשות". עוד נכתב בדוח, כי חרף העובדה שהתרחיש הטוב ביותר הוא קיום בחירות בצורה הדמוקרטית, הוא נותר האפשרות "הכי פחות סבירה".

בין המועמדים המעוניינים לרשת את ראשות הרשות הפלסטינית הם מרואן ברגותי, הכלוא בישראל מאז 2004; א-שייח, המעוניין לרשת את התפקיד ועל כן דוחה כל אמירה כי ברגותי יוכתר כיורש במקומו, ופועל לבלום כל מהלך של רג'וב ואל-עאלול בעד ברגותי במהלך התקופה הקרובה.

לפי הדיווח ב"אל-אחבאר", ישראל מעוניינת בהכתרתו של א-שייח או של מאג'ד פרג', ראש שירות המודיעין הכללי הפלסטיני, כיורש העתידי, זאת בעקבות העובדה שהשניים אינם תומכים בהתנגדות מזוינת.

תגיות:אבו מאזןמחמוד עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה