חדשות בארץ

חוששים לטוס? זה הסיכוי שהמטוס שלכם יתרסק

עונת החופשות בפתח וישראלים רבים חוששים לטוס, אלא שנתוני האסונות בטיסות מבהירים שזהו כלי התחבורה הבטוח בעולם. הנה כל מה שצריך לדעת

  • כ"ב סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עונת החופשות תחל בקיץ הקרוב. אלפי ישראלים צפויים להמריא לחו"ל, אבל חלקם חוששים מהטיסה. את אלה אפשר להרגיע: ארגון חברות התעופה הבין לאומי סיפק בסוף השבוע נתונים מרגיעים בנוגע לסיכוי שטיסה תתרסק.

על פי נתוני הארגון, יאט"א, כל 1.6 טיסות מתוך 10 מיליון התרסקו בשנה החולפת. בכל שנת 2022 היו בסך הכול 5 טיסות שהתרסקו ובהן הרוגים. מתוכן, ארבע של מטוסים שבהם הפרופלור גלוי - סוג מטוס שכמעט לא מופעל בישראל. התרסקות אחת הייתה של מטוס סילון. כלומר, הנתונים מבהירים שהמטוס הוא כלי התחבורה הבטוח ביותר בעולם.

בשנת 2021, אגב, החברה סיפקה נתון דומה - 7 התרסקויות שכללו הרוגים. זהו נתון גבוה יותר וזה אומר שאנחנו נמצאים בירידה. עוד טוענת החברה, כי טיסה אחת מכל 2.1 מיליון טיסות היו מעורבות בתאונות. לא מדובר בתאונה קטלנית ועדיין - אלה תאונות קטנות שגורמות לפאניקה מסוימת.

קובי זוסמן, מנכ״ל יאט״א, אמר לעיתון "ישראל היום": "הנתונים מראים שתאונה אווירית אחת מתרחשת על כל 2.1 מיליון המראות. הבטיחות היא בראש סדר העדיפויות של עולם התעופה וחברות התעופה לעולם לא יתפשרו על בטיחות הטיסה. מושקעים הרבה מאוד מאמצים ומשאבים בנושא הבטיחותי, גם בקרקע וגם באוויר והייתי אפילו אומר שבטיחות היא המרכיב המרכזי ביותר בתרבות הארגונית של חברת תעופה".

תגיות:טיסותבטיחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה