חדשות בעולם

הצבא האוקראיני תוקף בדרום המדינה. זלנסקי ביקר באזור אסון הסכר שהופצץ

אלפי חיילים אוקראינים החלו לתקוף עמדות של הצבא הרוסי בדרום אוקראינה. הנשיא זלנסקי הגיע לעקוב מקרוב אחר פעולות חילוץ התושבים מהשטח שהוצף. חברי כנסת בישראל האשימו בפומבי את רוסיה באחריות לאסון

הכפר דמידוב המוצף עקב פיצוץ הסכר (צילום: shutterstock)הכפר דמידוב המוצף עקב פיצוץ הסכר (צילום: shutterstock)
אא

הצבא האוקראיני פתח היום (חמישי) במתקפה צבאית רחבה נגד עמדות של הצבא הרוסי סביב העיר ז'פוריזה שבדרום אוקראינה. המתקפה כוללת ירי ארטילרי כבד, בניסיון לגרום לנסיגת כוחות של צבא רוסיה משטחים שנמצאים בשליטתם.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ביקר היום באזור חרסון המוצף בעקבות פיצוץ סכר נובה קחובקה. הנשיא ביקש לעקוב מקרוב אחר פעולות פינוי האוכלוסייה, כעשרים אלף בני אדם, שנותרו ללא בית. עד כה חולצו כחמשת אלפים תושבים. עשרות גופות התגלו בשטחים בהם מפלס המים החל לרדת.

הצבא הרוסי החל להפגיז את האזור בעת ביקורו של הנשיא האוקראיני שאמר: "למרות הסכנה הקיצונית וההפגזות נמשיך לחלץ. המצב קשה מאוד, אזרחינו סובלים לא רק בגלל ההצפה אלא גם בגלל ההפגזות ורק בזכות כוח רצון של המחלצים, שפועלים תחת אש, אנו מצליחים לסייע".

ממשלת אוקראינה ביקשה סיוע הומניטרי ממספר מדינות באירופה. חברי הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד) וזאב אלקין (המחנה הממלכתי) המשמשים ראשי קבוצת הידידות ישראל-אוקראינה בכנסת, שלחו מכתב הזדהות וחיזוק לנשיא אוקראינה. במכתב האשימו השניים באופן מפורש את רוסיה באחריות לפיצוץ בסכר שבאזור חרסון, שגרם להצפות הענק.

"בתחושת זעזוע ומורת רוח, אנחנו כותבים לך בעקבות הפיגוע בסכר קחובקה ב-6 ביוני. המעשה המכוון הזה של תוקפנות רוסית, שגרם להצפת ערים ואילץ אלפים לברוח, צריך להיות מוקע על ידי הקהילה הבינלאומית בתקיפות", כתבו במכתב.

הם הוסיפו כי "מתוך מחשבה על כך, מדינת ישראל מוכנה לספק את כל התמיכה הדרושה כדי לסייע במאמצי ההחלמה והשיקום. מדינת ישראל והכנסת עומדות איתך ועם תושבי אוקראינה בשעה קשה זו".

רבה של אוקראינה, הרב משה אסמן, הגיע לאזור האסון עם משלחת סיוע הומניטרית. אחת המטרות היא לאתר משפחות יהודיות ולסייע להן להתפנות לכפר היהודי אנטווקה שבפאתי הבירה קייב.

המשלחת כוללת צוות רופאים מתנדבים משורות הקהילה היהודית, לצד משאיות וכלי רכב עמוסים במים, מזון, תרופות וביגוד. לאור המצוקה של בעלי החיים במקום המתנדבים הביאו עימם גם ציוד הצלה עבורם. המשלחת הצטיידה בנוסף גם בסירות גומי שיסייעו במאמצי החילוץ.

הרב אסמן סיפר עם הגעתו לזירת האסון"אני עומד בקשר עם הקהילות היהודיות והרשויות במקום בכדי לסייע בכל דבר שנוכל. גם את משלחות החילוץ הרוסים מפגיזים ללא הרף. אני קורה לכל מדינה מוסרית לבוא ולסייע בכדי למנוע את המשבר ההומניטרי שאנו עומדים בפתחו".

תגיות:זלנסקימלחמת רוסיה אוקראינהצבא אוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה