חדשות בארץ

נתניהו באזכרה לחללי אלטלנה: "לא תהיה מלחמת אחים"

בנאומו בטקס הזיכרון השנתי לחללי ספינת האצ"ל אלטלנה, יצא ראש הממשלה נגד חציית קווים אדומים במחאה נגד הרפורמה המשפטית: "לא היה שום מקום לאלטלנה הראשונה, אין שום מקום לאלטלנה שנייה"

(קרדיט צילום: נופר גולן לוי, תנועת בית"ר העולמית)(קרדיט צילום: נופר גולן לוי, תנועת בית"ר העולמית)
אא

בבית העלמין נחלת יצחק שבתל אביב התקיים הערב (חמישי) טקס הזיכרון השנתי לזכרם של חללי ספינת האצ"ל אלטלנה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס, בנאומו בטקס, למחלוקת הציבורית בנוגע לרפורמה המשפטית שמקדמת ממשלתו. לדבריו, פרשת אלטלנה חזרה בחודשים האחרונים לכותרות: "הוויכוח הפנימי בחברה הישראלית סביב הנושא של הרפורמה המשפטית הביא גורמים קיצוניים מסוימים לאיים בדרדור המדינה לאנרכיה. שיהיה ברור: מותר להפגין במדינת ישראל, מותר למחות, ואכן רוב המפגינים ביטאו את עמדתם בדרכים שמקובלות בדמוקרטיה. אבל במקרים אחרים נרמסו ונחצו קווים אדומים ונורמות ברגל גסה: בעבירות על החוק, בהתפרעויות, בתקיפת נבחרי ציבור, באיומים על בני משפחה של אנשי ציבור".

"בוויכוח פנימי קודם, סביב עקירת גוש קטיף, נציגים בולטים של המחנה שצידד בהתנתקות היללו את הטבעת אלטלנה. אז הם רמזו שדרושה לנו 'אלטלנה שנייה', כשהכוונה היא לרמיסת מתנגדיהם. אז אני אומר היום מה שאמרתי אז ומה שאני אומר תמיד – לא היה שום מקום לאלטלנה הראשונה, ואין שום מקום לאלטלנה שנייה".

"כראש הממשלה של מדינתו של העם היהודי, אני תמיד זוכר את לקחי אלטלנה", הוסיף נתניהו. "על כן הדגשתי פעם אחר פעם, שמבלי לוותר על עמדות צודקות – אני נכון להידברות כדי למצות את הסיכוי להגיע להסכמות. והוספתי, ואני מוסיף היום: אסור שתהיה מלחמת אחים. והוספתי עוד מסר, שמכוון לאוזנינו שבמרחב: אל תבנו על מלחמת אחים".

"בדמוקרטיה יש חילוקי דעות, יש ויכוחים, יש לפעמים הסכמות, וכשצריך יש הכרעות – אבל לא תהיה מלחמת אחים. כי מלחמת אחים היא סוף המדינה", סיכם ראש הממשלה.

יגאל ברנד, מנכ"ל ההנהגה העולמית של תנועת בית"ר, אמר בטקס: "חללי אלטלנה הם כתם שחור בהיסטוריה של מדינת ישראל. אסור שמציאות בה אחים יורים אחד על השני תחזור חלילה. על אף המחלוקות, אנשים אחים אנחנו".

תגיות:אלטלנהבנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה