חדשות בארץ

השרב בפתח: חשש מהפסקות חשמל ושריפות

מזג האויר השרבי הצפוי בסוף השבוע, שילווה ברוחות חזקות, מעלה את הסיכון לפרוץ שריפות לצד ניתוקי חשמל. במשרד האנרגיה התקיימה הערכת מצב מיוחדת. חברת החשמל קיבלה אישור להפעיל תחנת כוח נוספת בדרום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במשרד האנרגיה והתשתיות נערכה (חמישי) הערכת מצב מיוחדת לקראת גל החום הצפוי בסוף השבוע הקרוב. החששות העיקריים הם מניתוק חשמל ומשריפות שעלולות לפרוץ בשל רוחות חזקות הצפויות בכל הארץ.

במשרד האנרגיה הדגישו עם זאת שרמת החום הצפויה תהיה פחות קיצונית מאשר בגל החום האחרון, ושהרשויות ביצעו את ההיערכויות המתבקשות להתמודדות עם מזג האוויר.

מינהל התכנון הודיע היום על אישור שניתן לחברת החשמל להפעיל תחנת כוח נוספת בקריית גת. התחנה תתחיל לפעול באופן מיידי. האישור להפעלתה ניתן לאחר בדיקות של המבנה הקונסטרוקטיבי של התחנה ועמידתו בתקן השמירה על הסביבה. פיקוד העורף ונציבות הכבאות חתמו אף הם על האישור.

התחנה שממוקמת בשטחי המועצה האזורית שפיר תסייע באספקת חשמל ליישובים בלכיש, יואב וצפון הנגב. חלק מאזורים אלו סבלו בגל החום האחרון מניתוקי חשמל.

בנציבות הכבאות וההצלה נערכים לרוחות ולחשש משריפות. הנציבות טרם פרסמה אזהרה לציבור בדבר איסור הדלקת מדורות והבערת אש בשטחים, עם דגש על שטח מיוער. עם זאת, גורם בנציבות הכבאות מסר כי יש לנקוט במשנה זהירות: "כפי שהתרענו בשרב האחרון הציבור חייב להיזהר גם עכשיו. להיות מאוד אחראיים לגבי הדלקת מדורות. חשוב מאוד למנוע שריפות שיכולות להתפשט במהירות ולצאת משליטה".

תגיות:הפסקת חשמלשרבתחזית מזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה