חדשות בעולם

זיהום אוויר קשה בקנדה וארה"ב - בגלל שריפות בשדה קוצים

קנדה על הרגליים: עשן צהוב וסמיך שנוצר כתוצאה משריפות בשדה קוצים - צבע את השמיים באובך צהוב וכבד, שהשבית את הכל. עיירות שלימות פונו, ואלפי צוותי כיבוי מאוסטרליה, ארה"ב וניו זילנד, נשלחו לעזור בכיבוי השריפות

אא

קנדה על הרגליים: עשן צהוב וסמיך שנוצר כתוצאה משריפות בשדה קוצים - צבע את השמיים באובך צהוב וכבד, שהשבית את הכל. 

האובך הכבד השבית את שדות התעופה הגדולים - ניוארק ולה-גווארדיה, ומשחקי ליגת הבייסבול שאמורים היו להתקיים, נדחו. 

בינתיים, גורמים רשמיים במדינה ביקשו עזרה ממדינות אחרות, במאבקן בלמעלה מ-400 שריפות שמתחוללות ברחבי הארץ, וכבר גרמו לעקירת 20,000 בני אדם מבתיהם. 

התקשורת המקומית בקנדה ובארה"ב מדווחת על כך ש"רמות מסוכנות של זיהום מתפשטות למרכז ניו יורק, צפון מזרח פנסילבניה ולאזור מטרופולין ניו יורק". לשונות עצומים של אוויר לא בריא הגיעו גם לצפון קרוליינה ואינדיאנה, והשפיעו על מיליוני אנשים. 

אחד האנשים הוא ד"ר קן סטרומפ, שכתב על כך פוסט ברשתות החברתיות ועורר סערה כשכתב כי "אני יכול לטעום את האוויר", תוך שהוא מציין כי האוויר גרם לו לסחרחורת קלה. 

הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב מדדה את איכות האוויר ודיווחה כי "כל דבר מעל 300 נחשב מסוכן, האוויר שתושבי ניו יורק וקנדה נושמים כעת - עולה על 400". עוד היא מוסיפה ומדווחת כי נדמה שהקיץ הזה הולך להיות עונת השריפה הגרועה ביותר שהייתה אי פעם במדינה. 

השריפות התחילו כתוצאה מיובש יוצא דופן בקרקע כתוצאה מהחום הכבד, כך על פי גורמי הכבאות ואיכות הסביבה. "רק ביום רביעי האחרון, שהיה יום האוויר הנקי הלאומי בקנדה - התחוללו 100 שריפות שלא יכולנו לכבות והשתוללו ללא שליטה בקוויבק", אמרו הכבאים.

באוטווה, בירת קנדה, העשן היה כה סמיך עד שאנשים בקושי יכלו לראות את מגדלי המשרדים הגבוהים מעבר לנהר. בעקבות זאת, אנשים החלו לחזור לעטיית המסכות הכחולות שאותן זנחו מאז סיום הקורונה. "הנחתי את המסכה שלי בצד למעלה משנה, ואתמול חזרתי לעטות אותה", קוננה צעירה בת 31 ברשתות החברתיות. 

העיירה הגדולה ביותר בצפון קוויבק - צ'יבוגאמאו, שאוכלוסייתה מונה כ-7,500 נפשות - פונתה ביום שלישי. 

"יש לנו יכולת כרגע להילחם בעד 40 שריפות בו זמנית", כך אמר ראש ממשלת קוויבק, פרנסואה לאגו. "התגבורת ממחוזות אחרים חשובה אבל אנחנו לא ממש מקבלים אותה". 

דוברת מרכז כיבוי האש בקנדה - ג'ניפר קמאו, התייחסה לדבריו ואמרה כי למעלה מ-970 כבאים ואנשי צוות הגיעו כבר מאוסטרליה, ניו זילנד ודרום אפריקה כדי לעזור, ובימים הקרובים יחולקו בין המחוזות. 

גם ביידן שלח למעלה מ-600 כבאים וציוד לקנדה, כך על פי מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן פייר. 

אם יירד גשם כלשהו בימים הקרובים, הוא ינקה מעט את האוויר, וכך למעשה צופים החזאים בצפון מזרח קנדה. 

לאור המצב, מושלת ניו יורק קתי הוצ'ול אמרה שראש עיריית ניו יורק אריק אדמס - יחלק כמיליון מסכות N95 במתקני המדינה, ובד בבד הורה לתושבים "להגביל את הפעילות במקומות ציבוריים כמו פארקים וחופים". בשדה התעופה לה גווארדיה בניו יורק מאטים את פעילות המטוסים לקנדה, היות והעשן מגביל את הראות. 

תגיות:קנדהחולסופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה