חדשות בעולם

"שכל הציונים יישרפו": הנאום האנטישמי שמסעיר את העולם

בוגרת בית הספר למשפטים בניו יורק תקפה את ישראל וחטפה מפרקליט העל אלן דרשוביץ': "אישה קנאית שזכתה לתשואות מצד דיקן בית הספר למשפטים. זאת התנהלות שיטתית בפקולטה"

  • י"ט סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נאום אנטישמי שנישא במהלך השבוע בניו יורק מסעיר את העולם. הנאום נישא על ידי בוגרת בית הספר למשפטים באוניברסיטת ניו יורק הציבורית (CUNY). הלילה הוא הפך לוויראלי בעיקר ברשתות החברתיות. הוא זכה לגינויים רבים - לא רק מצד ישראל, אלא גם בארה"ב.

את הנאום כתבה פאטימה מוחמד, בוגרת בית הספר. היא אמריקנית ילידת מתימן שנבחרה לנאום על ידי הסטודנטים. במהלך נאומה, השמיעה שלל אמירות אנטישמיות ותקפה את מדינת ישראל, כשהיא זוכה לתשואות.  מוחמד אמרה כי היא "מברכת את הפקולטה למשפטים כי מדובר במוסד היחיד שיצא בהצהרה פומבית להגנת הזכות של תלמידיו לדבר באופן ציבורי נגד ההתנחלויות בישראל".

פרקליט העל, אלן דרשוביץ', התראיין לכלי התקשורת בארה"ב והגיב: "לא מדובר במקרה בודד בו אותה אישה קנאית אמרה שכל הציונים צריכים להישרף בגיהנום. היא הוסיפה שכל השוטרים וחיילי צבא ארה"ב הם פאשיסטים. כשהיא אמרה זאת היא זכתה לתשואות מצד דיקן בית הספר למשפטים. אני לא מדבר על קנאות ואנטישמיות, אלא על התנהלות שיטתית בפקולטה למשפטים של האוניברסיטה הציבורית של ניו יורק".

דרשוביץ' מספר כי "האוניברסיטה הזו הפכה לבמת תעמולה עבור אנטישמיות ואנטי ציונות. אלו אנשים שצריכים לשמש כעורכי דין, לשרת לקוחות. דמיין שאתה מגיע לטקס הבוגרים באוניברסיטה שלך ומישהו שם נואם על כך שבגיהנום יש מקום מיוחד לאנשים כמוך רק כי אתה יהודי או ציוני".

לסיכום טען דרשוביץ' כי "הפקולטה למשפטים לא צריכה להיות חלק מהאוניברסיטה הציבורית של ניו יורק, שתהיה פרטית ותמומן בכסף פרטי".

בכלי התקשורת מציינים כי הדמוקרטים והרפובליקנים, שלא נוהגים להסכים לרוב, מחזיקים בעמדה דומה לגבי הנאום החריג ומגנים אותו.

תגיות:אנטישמיותנאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה