חדשות בעולם

"בושה": ברלין תולה על העצים מיצגי שנאה לישראל ומתרימה כסף לטרור

העצים בשכונת נויקלן הפכו לתעמולה: פוסטרים רבים המשבחים פעילות טרור נגד ישראל ומטרתם לגייס כספים לארגוני טרור נתלו עליהם. שגריר ישראל: "כשהגעתי לכאן לא ציפיתי שהרחובות יהיו כל כך דומים לאלו בעזה"

  • י"ט סיון התשפ"ג
ברלין (צילום אילוסטרציה: shutterstock)ברלין (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

דבר כזה מביש לא ראיתם כבר הרבה זמן: העצים בשכונת נויקלן בברלין הפכו בימים האחרונים למיצג שנאה לישראל. פוסטרים רבים המשבחים פעילות טרור נגד ישראל ומגייסים כספים לארגוני טרור נתלו עליהם.

ה"ברלינר צייטונג" מדווח כי מדובר בכרזות של ארגון "סמידון - לסולידריות עם האסיר הפלסטיני". זהו ארגון טרור - חלק מארגון החזית העממית שהוקם בשנת 2012. נציגיו פועלים באירופה ובצפון אמריקה והמטרה היא לסייע לאסירים פלסטיניים להשתחרר מהכלא הישראלי. בני גנץ, ששימש כשר הביטחון, הוציא את הארגון הזה מחוץ לחוק בפברואר 2021.

חלק מהכרזות משבחות את התנהלות "הג'יהאד האסלאמי" כלפי ישראל בסבב הלחימה האחרון. "הרקטות יוצרו בידינו, ייפלו ויגרמו לדם", נכתב. עיריית נויקלן גינתה את המעשה ודאגה להסיר את הכרזות. "ההתססה האנטישמית של סמידון מלבה שנאה ומסכנת את השלום החברתי בנויקלן", כך דברי ראש העיר מרטין הייקל. "קבוצה זו מקורה בארגון טרור והיא מחויבת גם לשחרור מחבלים רוצחים. לתעמולה כזו אין מקום ברחובות נויקלן".

שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, צייץ: "כשהגעתי לכאן לפני כמעט שנה, לא ציפיתי שהרחובות של נויקלן יהיו כל כך דומים לאלו בעזה. תעמולת הטרור הזו בלב ברלין היא בושה. על מי שעשה זאת להיענש".

 

 

תגיות:ברליןטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה