חדשות כלכלה

במקום השמיני ברשימת הערים היקרות בעולם: תל אביב

העיר יקרה מאוד עבור תושבי חוץ ומדורגת מקום אחד מתחת לסן פרנסיסקו. הסיבה: בעיקר מחירי השכירות הגבוהים. עוד נמצא: ירושלים בין 20 הערים היקרות בעולם

  • י"ט סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תל אביב היא העיר השמינית ברשימת הערים היקרות בעולם לתושבים זרים. דירוג יוקר המחיה לשנת 2023 של ECA International, חברה שמסייעת לחברות ועובדים לבצע רילוקיישן, מצא כי תל אביב היא לא מקום שכדאי לחיות בו מבחינה כלכלית. אז נכון, זוהי ירידה של שני מקומות מהדירוג בשנה שעברה, ועדיין - לתיירים יהיה קשה מאוד לחיות בה.

בפסגה נמצאת ניו יורק, שעקפה את הונג קונג, מוליכת הטבלה מהשנה שעברה. הסיבה המרכזית ליוקר המחיה בתל אביב נעוץ במחירי השכירות שלא מפסיקים לעלות. אבל לא רק תל אביב יקרה. עוד נמצא, כי גם ירושלים בין 20 הערים היקרות בעולם. 

מי שעשתה קפיצה משמעותיות היא סינגפור, שדורגה במקום ה-13 ב-2022. כעת היא חמישית. מדובר בהפתעה, שכן שאר הערים באסיה ירדו בדירוג. איסטנבול רשמה קפיצה גדולה של 95 מקומות, בעיקר בעקבות שיעור האינפלציה שעומד על 80%. עוד עולה כי דמי השכירות בדובאי התייקרו בשליש לעומת 2022. אגב, כל הערים בארה"ב זינקו בדירוג על רקע התחזקות הדולר והאינפלציה הגבוהה. סן פרנסיסקו דורגה במקום השביעי, מעט לפני תל אביב.

תגיות:תל אביביוקר המחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה