חדשות בארץ

אחרי "נאום הלאפות": בן גביר רוצה לחייב מחבלים לשלם על טיפולי שיניים

השר ממשיך בניסיון להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא. מעכשיו, האסירים יצטרכו לשלם על טיפולי השיניים הפרטיים שלהם והמדינה תחסוך מאות אלפי שקלים. בן גביר: "במדינה נורמלית היו מוציאים את מי שרצח יהודי להורג אבל עד אז לפחות שלא יקבלו שעת טיפולי שיניים בחינם"

  • י"ט סיון התשפ"ג
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ממשיך בניסיון להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא. אתמול (רביעי) חתמה נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, על עדכון נוהל המחייב אסירים לשלם מכספם על טיפולי שיניים. עד כה הטיפולים שולמו על ידי המדינה.

המימון כיום כולל צילומים פנורמיים ושעת עבודה של כסא טיפולים במרפאת השיניים בשב"ס. עניין כזה יחסוך למדינה מאות אלפי שקלים בשנה. בית המשפט העליון החליט לפני כשנתיים לאפשר לאסירים להזמין לתוך בתי הסוהר רופאי שיניים פרטיים. כ-80% היו אסירים ביטחוניים. למעשה, קופת המדינה מימנה באופן עקיף טיפולים פרטיים עבורם.
כעת, בן גביר עושה לזה סוף. מעכשיו, אם יזמינו רופאים לתוך הכלא, הם יצטרכו לשלם. השר בן גביר אמר הלילה: ''אט אט נשנה את התנאים ונבטל את ההטבות למחבלים. אין שום סיבה בחוק לתת להם תנאים עודפים. במדינה נורמלית היו מוציאים את מי שרצח יהודי להורג אבל עד אז לפחות שלא יקבלו שעת טיפולי שיניים בחינם. נמשיך לשנות''.
בן גביר זכור בעיקר בשל "נאום הלאפות", שצבר תאוצה גם בטיקטוק. זה קרה בחודש פברואר, אז הורה לסגור מאפיות לייצור פיתות בבתי הכלא הביטחוניים רימון וקציעות. המאפיות הופעלו על ידי מחבלים הכלואים בבתי הכלא הללו, וסיפקו פיתות טריות למחבלים נוספים הכלואים במקום.
בזמנו דווח כי בן גביר זעם על קיומן של המאפיות הללו. בשיחות סגורות עם מקורביו הוא אמר: "מה זה הלאפות האלה?! השתגענו, פשוט השתגענו. מה זה, שכונת התקווה בכלא?", אמר. "לא ייתכן שמחבלים שפלים יזכו לפריבילגיה כזו, ואפילו יותר מכל אזרח אחר. איך יכול להיות שרוצחים עם דם על הידיים מקבלים כל יום לאפה, מה זה האבסורד הזה?!".

תגיות:מחבליםטיפולי שינייםאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה