חדשות בריאות

שבוע המודעות לסרטן העור: בכל יום מתגלים כחמישה ישראלים עם מלנומה

מאות מרפאות קופות החולים יאפשרו להזמין תור בחינם לבדיקת שומות לרגל שבוע המודעות לסרטן העור. על פי האגודה למלחמה בסרטן, בשנת 2022 אובחנו כ-2,000 בני אדם עם מלנומה ממאירה, כ-60% מהם גברים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האגודה למלחמה בסרטן הציגה היום (רביעי) נתונים על מחלת המלנומה, לקראת שבוע המודעות למניעת סרטן העור שיחל ביום שני הקרוב. במסגרת שבוע המודעות מוזמן הציבור להיבדק בחינם על ידי רופאי עור ורופאים כירורגים פלסטיים, לצורך אבחון מוקדם של המחלה.

על פי הנתונים, בשנת 2022 אובחנו כ-2,000 חולים עם מלנומה ממאירה של העור, כ-60% מהם גברים. בכל יום חמישה אזרחים אובחנו כחולים במחלה.

בהשוואה לנתוני משרד הבריאות שפורסמו בשנים עברו, הרי שהמחלה נמצאת בעלייה הדרגתית. למשל, בשנת 2019 אובחנו 1,818 חולים חדשים, בשנת 2017 אובחנו 1,798 חולים ולפני עשור, בשנת 2013, אובחנו 1,634 ישראלים עם מלנומה ממאירה של העור.

משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, מסר: "הודות למבצעים השנתיים עם קופות החולים למעלה מ-90% מהמאובחנים עם מלנומה עורית מתגלים בשלב מוקדם מאוד. לצד חשיבותו הדרמטית של האבחון המוקדם אשר מביא לשיעור ריפוי גבוה, חיוני גם למנוע מראש את סרטן העור. אני קורא לציבור הגברים והנשים בישראל, להקפיד על חשיפה מבוקרת לשמש".

ד"ר מרינה לנדאו, מומחית ברפואת עור, הוסיפה: "שימוש נכון במסנני קרינה עשוי להפחית את הנזקים הנגרמים בעקבות חשיפה בלתי מבוקרת לקרינת השמש, ובמיוחד את הסכנות לפתח כוויות, סרטן עור והזדקנות מוקדמת של העור. מומלץ להשתמש בתכשירים בעלי 30 SPF ומעלה, עם הגנה רחבת טווח".

תגיות:מלנומהסרטן העור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה