חדשות בארץ

כוחות הביטחון עצרו שוטר פלסטיני שתכנן להתנקש בחייו של ראש מועצת שומרון

העצור הודה בחקירתו כי החליט לבצע מספר פיגועים וקיבל השראה מארגון הטרור "כוחות הגליל - הזאבים הבודדים", שקרא לפגוע ביוסי דגן. ראש המועצה: "מי שביקש לפגוע בי מבקש לפגוע בכל אזרחי מדינת ישראל"

(צילום: שריה דיאמנט / פלאש 90)(צילום: שריה דיאמנט / פלאש 90)
אא

כוח משולב של סיירת צנחנים, חיילי חטיבת מנשה ושוטרי היחידה המרכזית במשטרת מחוז ש"י, עצר לפני כמה ימים בטול כרם שוטר פלסטיני, שתכנן להתנקש בחייו של ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן - כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

השוטר שנעצר הוגדר בחזקת מבוקש לפני ארבעה חודשים עקב חשד שהיה מעורב בתכנון פיגועים. מספר פעמים הגיעו כוחות הביטחון לבתים בהם על פי המידע המודיעיני הסתתר, ביריחו ובטול כרם, אולם הוא הצליח לחמוק.

לפני מספר ימים התקבל מידע חדש שהוביל לבית במחנה הפליטים בטול כרם. במהלך אחד הלילות בוצע המעצר לא לפני שמחבלים אחרים, שניסו לגונן על המבוקש, ניהלו קרב יריות עם כוח צה"ל.

בחקירתו הודה המחבל כי למרות היותו שוטר בתפקיד ברשות הפלסטינית, הוא קיבל השראה להתנקש בדגן, לאחר שארגון הטרור "כוחות הגליל - הזאבים הבודדים" פרסם סרטון הקורא לפגוע בראש המועצה.

ארגון הטרור ביקש להתנקש בחייו של דגן בתגובה להספד שנשא על הרצחו של מאיר תמרי הי"ד בפיגוע בחרמש. אז אמר דגן: "גם אם נצטרך ללעוס את הסלעים ניאחז בשומרון". הארגון פרסם סרטון והגיב לדברי דגן: "אתה נשבע לאכול סלעים. נשבעים שאתה תמות כמו שימותו חזירים. הו חזיר של שבת - מותך קרוב בשומרון".

בתגובה להודעה על מעצר המחבל, מסר דגן: "יחד עם כל עם ישראל, אני מחזק את מערכת הביטחון בהשבת הביטחון והכבוד הלאומי של עם ישראל. אישית, אני לא שונה מאף אזרח. מי שביקש לפגוע בי מבקש לפגוע בכל אזרחי מדינת ישראל בכל מקום ברחבי המדינה. אנחנו יהודים מאמינים, לעולם לא נחשוש ולעולם לא נירתע. האיומים הללו רק מחזקים אותי לבנות את השומרון ואת ארץ ישראל".

תגיות:יוסי דגןיוסי ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה