חדשות בארץ

גלנט: "אם הצבא יציב יותר מחסומים לא יהיה לו כח לבצע מעצרים מונעים"

שר הביטחון השיב לשאילתא של ח"כ סוכות על העדר מחסומים בשומרון שיכולים למנוע פיגועים. על הדרישה לצאת במבצע נרחב נגד מחבלים אמר: "כל הפוגעים בחצי השנה האחרונה נמצאים בבית קברות או בבית כלא"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט השיב היום (רביעי) במליאה לשאילתא שהופנתה עליו על ידי ח"כ צבי סוכות, בסוגיית העדר מחסומי צה"ל ברחבי איו"ש, שיכולים למנוע פיגועים או לפחות חלק ניכר מהם.

גלנט השיב שמערכת הביטחון בוחרת את סדרי העדיפויות בפעולות השוטפות של צה"ל על פי ההערכות המודיעיניות: "השיקול כיצד להפעיל כוח מסור בידיו של המפקד הגזרתי, מסיבות ברורות אם הוא יציב יותר מחסומים לא יהיה לו כוח לבצע מעצרים מונעים. אם הוא יצטרך לפנות גורמים בלתי חוקיים מהצד הישראלי שמקשים עליו ערב ערב אין לו את הכוח לבצע פעילות אחרת".

סוכות שאל את שר הביטחון מדוע לא יוצאים במבצע נרחב נגד מחבלים, בעיקר לאור העלייה בפיגועים בצפון השומרון. על כך השיב שר הביטחון: "מזמין אותך לבדוק שכל הרוצחים וכל הפוגעים בחצי השנה האחרונה נמצאים בבית קברות או בבית כלא, למעט בפיגוע בחרמש שעל זה עובדים כעת".

בתגובה לדברים של גלנט מסר ח"כ סוכות: "בערכי היסוד של צה"ל הערך הראשון הוא ההגנה על ביטחון המדינה, אזרחיה ותושביה. למה צה"ל מתעסק בפינוי מאחזים במקום לשמור על החיים של מתיישבי השומרון? כשבמשך שנה וחצי יותר משמונים פיגועי ירי מתבצעים ממחבלים בצפון השומרון, סדר העדיפויות חייב להיות שונה".

תגיות:מחסומיםהשר יואב גלנטמאחזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה