חדשות בריאות

נמצאה השיטה: האם בינה מלאכותית מסייעת לירידה במשקל?

מדענים ניסו לבדוק את השפעתה של הבינה המלאכותית על הירידה במשקל. האם אכן היא יכולה להיות יעילה, ולאלו תוצאות אפשר להגיע באמצעותה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מנסים לרדת במשקל ללא הצלחה? בימים אלו מסתבר שישנם מדענים שמנסים לרתום את הבינה המלאכותית לעולם הדיאטה, והם אף ערכו מחקר מיוחד כדי לבדוק עד כמה היא יכולה להיות יעילה לצורך ירידה במשקל.

כדי לבדוק את הנושא החליטו המדענים להתמקד בתחילה בקבוצת מטופלים חולי סוכרת הזקוקים לירידה במשקל ושליטה גליקמית לא רק לצורך המראה החיצוני, אלא גם כחלק מהצורך הבריאותי שלהם וההתמודדות עם המחלה.

המחקר בוצע במספר רב של מרכזים והתנהל במשך 48 שבועות בהם נבדקו 294 משתתפים. לצורך הבדיקה גויסו מבוגרים החולים בסוכרת מסוג 2 עם עודף משקל או השמנת יתר, והם חולקו לשלוש קבוצות: הקבוצה האחת קיבלה טיפול שגרתי בסוכרת עם התייחסות שגרתית לדיאטה, הקבוצה השנייה השתמשה בבינה מלאכותית ובפלטפורמה דיגיטלית שיוצרה למען זה, והקבוצה השלישית השתמשה בפלטפורמה הדיגיטאלית יחד עם משוב מהצוות הרפואי.

החוקרים ציינו כי כבר לאחר 24 שבועות ניתן היה לראות שינוי משמעותי בבדיקות הדם של המטופלים לטובת שתי הקבוצות האחרונות, וככל שהתקדמו השבועות כך הוכחה גם ירידה משמעותית במשקל בקבוצות אלו. לאחר 48 שבועות הם סיכמו כי בקבוצה האחרונה הודגמה ירידה משמעותית יותר במשקל בהשוואה לשתי הקבוצות הראשונות.

החוקרים ציינו כי ניכר שפלטפורמה של בריאות דיגיטלית המשולבת עם ניהול תזונתי, מביאים לירידה משמעותית יותר במשקל, מה שאומר שהבינה המלאכותית בוודאי יכולה לסייע, אך היא אינה מהווה תחליף לליווי אנושי. הם גם המליצו להמשיך לבדוק את המחקר על קבוצות נוספות ובהתאם לכך לקבל המלצות.

תגיות:ירידה במשקלבינה מלאכותית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה