חדשות בעולם

אסון פיצוץ הסכר באוקראינה: "המים בגובה של 2 מטרים. רחובות שלמים מוצפים"

17 אלף בני אדם חולצו מבתיהם בעקבות פיצוץ סכר נובה קחובקה באוקראינה: חיילים רוסים נסחפו בשיטפונות, ואחרים מטפסים על עצים

  • י"ח סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קטסטרופה בדרום אוקראינה: פיצוץ סכר נובה קחובקה באוקראינה אתמול (שלישי) הוביל לאסון כבד לעשרות אלפי תושבים באזור חרסון. כ-17 אלף בני אדם כבר חולצו מבתיהם, ורבים מנסים להימלט מהרחובות שהפכו לנהרות.

איגור פפרני, תושב חרסון, סיפר בראיון לרשת ב' כי המים בעיר הגיעו לגובה של כשני מטרים, וגרמו להצפה של רחובות שלמים. "עכשיו כולם מנסים לצאת מהשכונה שליד הנהר כדי לעבור למקום יותר גבוה. המים בערך בגובה של שני מטרים ויש כמה רחובות כבר בתוכם", אמר.

לדבריו, "יש שכונה של 30-20 אלף איש ממש על הנהר וכולם מנסים לצאת ממנה. כולם בורחים. המשטרה והצבא עוזרים". פפרני תיאר כי חיילים רוסים נסחפו בשיטפונות, וחיילים מטפסים על עצים במטרה לשרוד.

האו"ם עדכן כי פיצוץ הסכר הוא הנזק המשמעותי ביותר שאירע לתשתית אזרחית מאז שהחלה במלחמה בפברואר 2022. מתאם הסיוע של האו"ם לעניינים הומניטריים ציין כי "הסכר מהווה חבל הצלה עבור מיליוני בני אדרם החיים באזור חרסון, דניפרו וזפוריז'יה, כשהוא מהווה גם מקור מרכזי להשקיה חקלאית המשפיעה על ייצור המזון באזור". עוד הוסיף כי "הנזק שנגרם מהרס הסכר יהפוך את החיים לקשים יותר עבור אלו שכבר סובלים בגלל המלחמה. ההשלכות החמורות יפגעו במיליוני אנשים וזה עלול להיות קטסטרופלי".

עד כה, האמריקאים לא הצהירו באופן מוחלט מי הפציץ את הסכר, אך בממשל ביידן שלחו אצבע מאשימה לכיוונה של רוסיה. דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר כי "ראינו דיווחים לפיהם רוסיה הייתה אחראית לפיצוץ. הרס הסכר, המפריד בין הכוחות של רוסיה לכוחות האוקראינים, יגרום למוות של רבים ולפינוי של אלפי אוקראינים. תהיה לכך גם השפעה הרסנית על ביטחון האנגריה של אוקראינה". לדבריו, "אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לאמת את הדיווחים, ואנו עובדים עם האוקראינים כדי לאסוף מידע בעניין".

תגיות:פיצוץ הסכראוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה