חדשות בארץ

גנץ מוותר על מועמד מטעם מפלגתו לוועדה למינוי שופטים: "זה לא הזמן למאבקי אגו"

באופוזיציה החליטו כי ח"כ קארין אלהרר תהיה המועמדת המשותפת מטעמם, זאת לאחר שיו"ר המחנה הממלכתי הודיע כי ויתר על מועמד מטעם מפלגתו

  • י"ח סיון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע הבוקר (רביעי) כי ויתר על מועמד מטעם מפלגתו לוועדה למינוי שופטים, וקרא לאופוזיציה להסכמה על מועמד מוסכם אחד. מרב מיכאלי נענתה לבקשה, והמועמדת המשותפת תהיה ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד.

לאחרונה מתח גנץ ביקורת על כך שביש עתיד הציגו את חברת הכנסת קארין אלהרר כמועמדת לתפקיד, מבלי להיוועץ עם יתר סיעות האופוזיציה.

בפוסט שפרסם כתב גנץ: "מדינת ישראל נמצאת במאבק על ערכיה הבסיסיים – על הדמוקרטיה שלה. מחאה אזרחית אדירה בשילוב עם תבונה פוליטית ורצון כן בהידברות והסכמות, הצליחו עד עכשיו למנוע נזק אדיר לאופיינו, לעוצמתנו, לכלכלתנו ולאחדותנו. היעד המעשי החשוב ביותר שלנו בימים האלו כמי שרוצים בישראל יהודית, דמוקרטית, חזקה, צודקת וליברלית, הוא להביא להקמת הוועדה לבחירת שופטים במתכונתה, עם נציג אופוזיציה מכהן ולדאוג למינוי שופטים איכותיים, מגוונים ובלתי תלויים".

עוד הוסיף: "זה לא הזמן לחשבונות פוליטיים ולמאבקי אגו. מרגע שבקואליציה העמידו יותר ממועמד אחד, שאלת ההתאמה של המועמד מטעם האופוזיציה חשובה, אך חשובה פחות מעצם היבחרותו".

בשל כך החליט גנץ לוותר על מועמד מטעם מפלגתו: "מתוך אחריות לאומית, החלטתי שסיעת המחנה הממלכתי לא תעמיד מועמד לוועדה לבחירת שופטים. ההחלטה הזו, אינה אומרת שהמועמדים שיש למחנה הממלכתי להציע פחות מתאימים – להפך. ההחלטה לא אומרת שהמועמד או המועמדת שלנו לא יכלו לנצח – להפך. היא אומרת שאסור לקחת סיכון על חשבון מדינת ישראל".

גנץ קרא למפלגות נוספות באופוזיציה להצטרף אליו: "אני, שעשרות פעמים בחיי סיכנתי את חיי למען המדינה, גם תחת אש, אומר הבוקר לחבריי באופוזיציה - את הסיכון הזה לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית יש רק דרך אחת למנוע. לשים מועמדת אחת. לשים את ישראל לפני הכל. בכוונתי לעשות כל מה שאוכל בכדי שכך יקרה. אני קורא לשתי המועמדות, שתיהן ראויות, ולשני ראשי המפלגות הנוספים – יאיר לפיד ומרב מיכאלי, להגיע להסכמה ביניהם ולעבוד כאגרוף אחד בכדי שהמועמדת שנעמיד כאופוזיציה תיבחר".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, נענתה לדברים והחליטה להסיר את מועמדותה של ח"כ אפרת רייטן לוועדה למינוי שופטים. "הוועדה למינוי שופטים היא נכס אסטרטגי לדמוקרטיה הישראלית. מפלגת העבודה ואני היינו היחידות שנלחמנו עליה עוד לפני הקמת ממשלת השינוי, מתוך ההבנה של חשיבותה הקריטית לדמוקרטיה הישראלית, ודאי בימים כמו ימים אלה", כתבה מיכאלי.

"לוועדה הזאת צריכה להגיע המועמדת המתאימה ביותר, אבל בשעה שהקואליציה מעמידה מספר מועמדים לבחירה, ולא אחד, אסור לנו לסכן את האפשרות לנציגות אופוזיציה בוועדה ועל כן החלטנו על הסרת מועמדותה של ח״כ אפרת רייטן. האחריות לשמירה על לכידות השורות היא עלינו, יחד עם חברינו לאופוזיציה, ואנחנו נפעל בצורה הטובה ביותר למדינת ישראל ולדמוקרטיה שלה", לשון הודעתה של מיכאלי.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: ''מודה לחברי יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ על שיתוף הפעולה והאחריות בהחלטתו לפעול יחד בבחירת מועמדת האופוזיציה לוועדה למינוי שופטים. נמשיך להיאבק בחזית אחת להגנת הדמוקרטיה ולשמירה על עצמאות מערכת המשפט''.

תגיות:בני גנץאופוזיציההרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה