חדשות בריאות

לראשונה בישראל: צנתור ללא שימוש בקרינה בוצע באישה בהריון מתקדם

צוות רופאים במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא ביצע את הפעולה הרפואית על ידי שימוש באולטרסאונד. המטופלת, בשבוע ה-30 להריונה, סבלה מהפרעות קצב חריגות

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

צנתור ראשון מסוגו בישראל ללא שימוש בקרינה בוצע באישה בהריון מתקדם עם הפרעת קצב. כך דיווח היום (שלישי) המרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא.

המטופלת, בת 30, פיתחה הפרעת קצב בה הדופק עולה בבת אחת ולעיתים קרובות לכ-180 פעימות בדקה ומלווה בדפיקות לב מהירות, חולשה, סחרחורות וחרדה. אירועים אילו הפכו תכופים יותר ויותר עם התקדמות ההריון, ובשבוע 30 להריונה הן התרחשו מספר פעמים ביום.

הטיפול בהפרעות קצב בזמן הריון הוא תרופתי, אך טיפול זה לא צלח והמטופלת המשיכה לסבול מהפרעות קצב מספר פעמים ביום. במקרים אלו, הטיפול המועדף והמרפא הוא צנתור לב מלעורי, בו הפרעת הקצב ממופית על ידי טכנולוגיות מתקדמות והרקמה נצרבת על ידי חימומה.

אולם, במהלך הריון, צנתור לבבי וצריבה של הפרעות קצב אינם אפשריים בגלל החשיפה לקרינה בפעולה זו. הצוות הרפואי, בראשותו של פרופ׳ אלעד אנטר, ביצע את פעולת הצנתור ללא קרינה על ידי שימוש באולטרסאונד. לאחר הטיפול נבדקו המטופלת והעובר, ומצבם הרפואי הוגדר תקין.

"פעולת הצנתור ארכה כשעה ולאחריה המטופלת נשארה להשגחה למשך הלילה לפני ששוחררה לביתה ללא צורך בטיפול תרופתי", הסביר פרופ' אנטר. 

המטופלת, ששוחררה לביתה, שיתפה: "זו הרגשה מצוינת לעבור לילה ללא הפרעות קצב. חיכינו לכך זמן רב, עברנו בין בתי חולים שונים אשר המליצו לנו רק על הוספת עוד ועוד תרופות אשר לא עזרו. אני מרגישה כל כך מאושרת להמשיך את ההריון ללא הפרעות קצב וללא צורך בלקיחת תרופות ללב".

תגיות:הריוןצנתור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה