חדשות בארץ

בכירה במשטרה: ''הרחוב הערבי חמוש, אם נחווה עוד התקוממות היא תהיה יותר חזקה"

ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי, השוותה את הפרעות בערים הערביות בעת מבצע "שומר חומות" לאירוע דומה בעתיד: "הסיכוי שניאלץ להשתמש בכלי נשק, שהם לא נשק לפיזור הפגנות, גבוה יותר"

(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

הפיקוד הבכיר במשטרת ישראל השתתף היום (שלישי) בדיון  של הוועדה לביקורת המדינה, שעסק בדו"ח מבקר המדינה על תגובת המשטרה לפרעות של ערביי ישראל בעת מבצע "שומר חומות".

בדיון נשאלו בכירי המשטרה האם זו ערוכה להתקוממות אפשרית בעתיד. ראש אגף מבצעים במשטרה, ניצב סיגל בר צבי, לא הסתירה את דאגתה: "הרחוב הערבי חמוש, אם נחווה עוד התקוממות היא תהיה יותר חזקה. הסיכוי שניאלץ להשתמש בכלי נשק, שהם לא נשק לפיזור הפגנות, גבוה יותר".

גם מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, חיווה דעתו בנושא אולם לדבריו ישנו שיפור במוכנות של המשטרה להתמודדות עם התפרעות: "לכולנו ברור שהשעון מתקתק לקראת האירוע הבא. למרות התכנון בחסר, אנחנו בשיתוף פעולה מול הצבא והצלחנו להגדיל את סדר הכוחות ביותר מעשרים אחוזים. יש כאן שיפור בכשירות ובמוכנות. ההישג שלנו הוא היכולת לגייס את המילואים לתגבר את ביטחון הפנים".

המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי, הודה בדיון שרמת המוכנות המודיעינית בעת מבצע "שומר חומות" לא נתנה מענה: "לא הייתה התראה של המשטרה או גופים אחרים שנוכל להגיע לסחרור כזה בזמן כה קצר. הכשל היה שהמשטרה השקיעה את כל משאביה בירושלים והתחנות בערים המעורבות נשענו על כוחות סיור רגילים".

''תוך שלושה-ארבעה ימים משטרת ישראל הצליחה לקחת את השליטה ועברה לניהול האירוע, עם דלות האמצעים, עם מחסור בכוח אדם, עם מחסור באמצעים וגמרנו את האירוע הזה עם אפס הרוגים מצד המשטרה".

המפכ"ל הרחיב בדיון בנושא המחסור בכוח אדם. הוא ציין שלמשטרה חסרים כ-12 אלף שוטרים, והמחסור הזה מקשה על המשטרה בתפקוד: "קיימים פערים קריטיים דוגמת כוח אדם בתחנות המשטרה. רק בעיר לוד חסרים 30% מהכוח. אבל בכל המשטרה יש משבר של כוח אדם. אם לא ישופר השכר של שוטרי משטרת ישראל איני רואה שיהיה שיפור במצב כוח האדם".

לשאלה האם המשטרה ערוכה לאירועים אלימים בערים המעורבות השיב המפכ"ל שבתאי: "אנחנו היום לא יודעים להכיל את כל התרחיש הזה, אם יהיה אירוע רב זירתי בכל מדינת ישראל. יש את המשמר הלאומי שבתוכנית כרגע להקמה והוא ייתן מענה לרוב הדברים אבל יש פה עניין של משאבים, כ"א, אמצעים וציוד".

תגיות:משטרהסיגל בר צבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה