חדשות כלכלה

הגרמנים קוראים לעבור לשבוע עבודה בן 4 ימים, ומה קורה בישראל?

ארגון המייצג למעלה מ-2 מיליון עובדים בגרמניה קורא לעבור לשבוע עבודה מקוצר בן 32 שעות בלבד, גם במדינות נוספות באירופה תומכים בכך. ומדוע בישראל ממשיכים לעבוד 42 שעות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במשך כמה שעות אתם עובדים ביום, וכמה שעות שבועיות אתם נדרשים לעבוד מידי שבוע? בעוד שבמדינת ישראל עומד שבוע עבודה מלא על 42 שעות, ניתן לראות שברחבי העולם פושטת בשנים האחרונות המגמה לקצץ את שעות העבודה השבועיות, ובמדינות רבות אף מיישמים זאת בפועל.

השבוע נעשה צעד נוסף בנושא, כאשר ארגון 'IG Metall' הנחשב לארגון העובדים הגדול בגרמניה, יצא בקריאה למעבר לשבוע עבודה מקוצר בן ארבעה ימים, ואף ציין כי הוא עומד להציב את הדרישה הזו כתנאי למשא ומתן בהסכם קיבוצי בו יעסקו בחודשים הקרובים. בארגון ציינו כי עד כה הועסקו עובדים בתחומי המתכת ברחבי המדינה במשך 35 שעות שבועיות, ואילו כעת הם דורשים לקצץ זאת ל-32 שעות שבועיות בלבד.

קנוט גיסלר, יו"ר הארגון, אמר: "אנחנו רוצים להשיג הקלה אמיתית לעובדים שלנו, מבלי שהם ירוויחו בגלל זה פחות", והוא גם הוסיף כי לדעתו שבוע העבודה החדש בו יועסקו העובדים במשך 32 שעות, יסייע לכך שאיכות חייהם תשופר ואף בריאותם תהיה טובה יותר, מה שיוביל לכך שהתפוקה תגבר. בדבריו הוא גם התייחס למחקרים שמוכיחים כי דווקא במדינות שבהן מצמצמים את שעות העבודה, לומדים העובדים לנצל את הזמן היטב ולעבוד ביעילות מרבית לאורך כל היום, וכן פוחתות הבקשות לימי חופשה ולהיעדרויות.

יצוין כי ארגון IG Metall היה זה שחולל בעבר מהפכה בה עובדיו שעבדו עד אז במשך 40 שעות שבועיות, עברו לעבוד במשך 35 שעות שבועיות, אלא שכעת הם לא מסתפקים בכך, אלא מעוניינים בהמשך המגמה, כשהדרישה היא ש-32 השעות השבועיות יתפרסו על פני ארבעה ימים שבועיים בלבד. בנוסף, קראו העומדים בראש הארגון להקל את תנאי העבודה של העובדים, כשהשאיפה היא לייצר בעקבות כך קביעות בעבודה והימנעות מעובדים שעוזבים את המשרות או שמפוטרים בשל חוסר התאמה או רצון להיות מועסקים בתחום.

בשלב זה קריאתו של האיגוד טרם הועלתה כהצעת חוק, אך בממשלת גרמניה דנים בה בהרחבה, כאשר יש לה תומכים ומתנגדים.

כאמור, גרמניה אינה המדינה היחידה שהנושא עולה בה לדיון, שכן במשך השנים האחרונות ניתן לראות במדינות רבות באירופה קיצוץ בשעות העסקת העובדים, וכיום הממוצע לעובד במדינות ה-OECD עומד על 37.3 שעות שבועיות בלבד.

תגיות:שעות עבודהקיצוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה