חדשות בעולם

אוקראינה מאשימה: רוסיה הפציצה סכר מרכזי, כפרים שלמים מוצפים

הצבא הרסי השמיד סכר ענק בנהר "דנייפר": כ-80 יישובים, בהם מתגוררים מאות אלפי בני אדם, בסכנת הצפה

  • י"ז סיון התשפ"ג
 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

אוקראינה האשימה הבוקר (שלישי) כי הצבא הרוסי השמיד ביממה האחרונה סכר ענק בנהר "דנייפר" שבמחוז חרסון. החשש הוא שכמות המים האדירה שמשתחררת מפריצתו תביא להצפות ענק במורד הנהר ובחלקים נרחבים באזור, שבהם מתגוררים מאות אלפי בני אדם. 

המושל האוקראיני של המחוז הודיע הבוקר כי הפינוי מהאזור כבר החל, וציין כי "המים יגיעו לרמות קריטיות תוך חמש שעות". חלק מהאזור שעומד בסכנת הצפה נמצא גם תחת שליטה רוסית.

בסוכנות הידיעות הרוסית TASS הזהירו כי החשש שהוא שפריצת הסכר תוביל לפגיעה בלפחות 80 יישובים. סוכנות ידיעות רוסית אחרת, RIA, דיווחה בשעה 9, כשעתיים לאחר הדיווחים הראשונים על פיצוץ הסכר, כי לפי תושבים מקומיים גובה המים באזור עלה בחמישה מטרים, וכי איים פנימיים בנהר הדנייפר כבר הוצפו.

הסכר בנובה קחובקה הוא כאמור סכר מרכזי ביותר באוקראינה: אורכו 3.2 ק"מ והוא מתנשא לגובה של 30 מטרים. הוא נבנה בתקופה הסובייטית, ב-1956, והחשש הוא שפריצתו תשחרר 18 מיליון קוב של מים ותציף אזורים נרחבים. הסכר מספק גם מים לחצי האי קרים, שאותו רוסיה כבשה וסיפחה כבר ב-2014, וכן את מי הקירור עבור תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה, התחנה הגדולה ביותר מסוגה באירופה שנמצאת גם היא תחת שליטה רוסית.

נשיא אקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע על כינוס ישיבת חירום ביטחונית כדי לדון בפיצוץ הסכר וההשלכות האפשריות שלו.

בהודעה שפרסם זלנסקי נאמר: "טרוריסטים רוסים. הרס סכר תחנת הכוח ההידרואלקטרית קחובקה רק מאשר לכל העולם כי יש לגרש אותם מכל פינה באדמות אוקראינה. אין להשאיר להם מטר אחד, כי הם מנצלים כל מטר לטרור. רק הניצחון של אוקראינה יחזיר את הביטחון. והניצחון הזה יגיע. המחבלים לא יוכלו לעצור את אוקראינה עם מים, טילים או כל דבר אחר. כל השירותים עובדים. כינסתי את המועצה לביטחון לאומי ולהגנה".

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה