חדשות בארץ

משפחתו של נרצח הפיגוע מתחננת: "אם המחבל שרצח את מוטי ישוחרר – הוא ישוב לרצוח"

בני משפחתו של מוטי כהן הי"ד, שנרצח ב-2001, יקיימו הפגנה בכניסה לבית משפט השלום ברמלה, שם יתקיים דיון אודות שחרורו המוקדם של המחבל

  • י"ז סיון התשפ"ג
אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh / Flash 90)אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh / Flash 90)
אא

בני משפחתו של מוטי כהן הי"ד יקיימו הבוקר (שלישי) הפגנה בכניסה לבית משפט השלום ברמלה, שם יתקיים דיון אודות שחרורו המוקדם של המחבל.

במקביל, שלחו בני המשפחה ופורום "בוחרים בחיים" מכתב לראש הממשלה, שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, ולנציבת שירות בתי הסוהר, ובו הפצירו שלא לשחרר את המחבל הרוצח מהכלא.

"אנו מפצירים בכם בכל לשון של בקשה לעשות כל שלאל ידכם על-מנת למנוע את שחרורו של המחבל המתועב מהכלא הישראלי", ביקשו אחיו של הנרצח, שלא הותיר אחריו משפחה, במכתבם הכואב.

"עצם העלאת האפשרות כי הרוצח האכזרי ישוחרר מהכלא מדירה שינה מעיננו. הרצח שביצע היה כה אכזרי ומזוויע, עד כי מלאכת זיהוי הגופה היתה מורכבת וקשה במיוחד, הוסיפו אחי הנרצח. "מוטי, אדם עניו ומלח הארץ רק ביקש לשפץ במהרה את בית אמנו, ואפילו הבטיח מענק כספי לעובדים שיסיימו את עבודתם במהרה. כל זאת לא עניין באמת את רוצחיו, שאך ורק בשל היותו יהודי חטפו אותו מבית המשפחה בחדרה, ורצחו אותו באכזריות בל תתואר".

"בנסיבות אלה", הוסיפו בני המשפחה השכולה, "אנו מבקשים כי תפעילו את כובד משקלכם על-מנת להשאיר את הרוצח אשרף אל בויראת בכלא לשארית חייו. מדובר באדם שהוכח כי הוא מסוכן לחברה, וקיים בליבנו חשש אמיתי כי אם ישוחרר – יחזור לרצוח ולפגוע ביהודים".

"כמשפחה שכולה שהצטרפה בעל כורחה למעגל המשפחות השכולות, אנו מבקשים מכם שלא להשאירנו לבד – ולעשות כל שביכולתכם כדי שחלילה לא יצטרפו משפחות נוספות למעגל הדמים הנורא הזה", סיימו בני המשפחה את בקשתם.

המחבל המתועב אשרף בן מסעד אלבויראת רצח בשנת 2001 את מוטי כהן הי"ד. הוא נתפס ונשפט ל-30 שנות מאסר בכלא הישראלי. בדיון שיתקיים היום יוחלט האם המחבל זכאי לשחרור מוקדם שיזכה אותו ב-8 שנים של קיצור מאסר.

מפורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: ״במקום שמחבל רוצח יוצא להורג או לכל הפחות יסיים את חייו בין כותלי הכלא, בוחרת מדינת ישראל על שלל שלוחותיה לבחון את אפשרויות שחרורו. זו לא הפעם הראשונה בה נרצח מוכר על ידי חלק מהרשויות כנפגע פעולות איבה, אך יתר הרשויות מתעצלות ונוח להם להתנער מהרקע החבלני של הרצח, ומעדיפות להתייחס אליו כאסיר פלילי. כך היה עם רוצח ליפז חלימי וכך המקרה שלפנינו.

"גם אם נתעלם מהבושה על קציבת עונשו של הרוצח על ידי הנשיא פרס לשלושים שנה בלבד, לא ניתן להתעלם מהמחדל בדיון על בקשת השחרור אחרי 22 שנה וכשנותרו 8 שנים. שום דבר לא יחזיר את מוטי למשפחתו. אנו נמשיך לעמוד לצד משפחתו ולצד כל משפחה שהמחבל שרצח את יקירה יבקש שחרור מוקדם", לשון הודעת הפורום.

תגיות:רצחהפגנהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה