חדשות בארץ

קצין חינוך לשעבר: "לא נבהל ממלחמת אזרחים"

תת-אלוף במיל' נחמיה דגן מעלה לעמוד הפייסבוק שלו פוסטים בוטים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו, קורא להמשיך בהפגנות נגד הממשלה ולשתק את המשק, ולא פוסל את האפשרות למלחמת אזרחים: "ביבי הורס. זו תמצית הסיפור"

  • ט"ז סיון התשפ"ג
הפגנה בנתיבי איילון, שלשום (צילום: Omer Fichman/Flash90)הפגנה בנתיבי איילון, שלשום (צילום: Omer Fichman/Flash90)
אא

קצין חינוך ראשי לשעבר, תת-אלוף במיל' נחמיה דגן, תוקף במילים בוטות את הממשלה ולא פוסל את האפשרות לפרוץ מלחמת אזרחים: "כשהאופציה הינה חורבנה של מדינת ישראל, האם מלחמת דמים עם אלה שקוראים לי 'אחי' אבל יגרמו לחורבן הזה, זו הפרזה?".

בפוסט שפרסם אתמול (ראשון) בפייסבוק, התייחס דגן לעימותים בין שוטרים ומפגיני שמאל בהפגנה שהתקיימה בסוף השבוע מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, ותקף בחריפות את ראש הממשלה ואת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "זה שטרוריסט עם תעודות, שלא שירת בצה"ל ולא תרם למדינה הזו כלום, רק מסית ומבעיר את השטח, הוא המשענת עליה נשענים שוטרים אלימים שמכים אזרחים ששירתו בצה"ל, שסיכנו את חייהם אל מול אויב, שתורמים למדינה, לכלכלתה ולביטחונה – רק מבהיר למי שעדיין לא קולט מי הוא ביבי".

"כשקוראים את זה מתחשק לעלות על הכנסת ולנפנף משם את כל הקואליציה המחליאה הזו", הוסיף דגן, "את ביבי וסמוטריץ' ובן גביר וברקת ודיכטר. את כולם. שום זכות עבר לא עומדת לנבלים האלה כהגנה על החורבן שהם רוצים להמיט על המפעל הציוני, על מדינת ישראל".

דגן, שמשתתף בהפגנות המחאה נגד הממשלה ונושא בהן נאומים, לא הסתפק בכך ושיגר איום לעבר הימין ובוחריו: "אנחנו לא ימין מופרע. אנחנו אזרחים שומרי חוק שמאמינים שעדיין רוב העם זה לא הכנופיות של בן גביר וביבי. אנחנו מאמינים בדמוקרטיה ובכוח הצדק לנצח. אתם, הימין המופרע, צריכים להתפלל שנפתור את הבעיה הזו בהפגנות. כי אם מדובר בכוח, אז אתם כולכם 'בן גביר'".

בפוסט אחר, שפרסם שלשום, ניסח דגן ב"תשובה לחבר" את הצעתו מה לעשות: "השלב הנוכחי: הפגנות, אותן אפשר לשמור ברמה הזו. הדגלים השחורים עושות עבודה טובה, גם בכך שמאתגרות קבוצות אחרות, כמו למשל הטייסים, הסיירות, האקדמיה, הבריאות, הנשים וכו'".

"השלב הבא: הפיכת ההפגנות למחאה שתנטרל את כל חברי הקואליציה. לא ה'ניטרול' הצה"לי. ניטרול במובן שהמהומה סביבם וסביב משרדיהם תהיה כזו, שלא יוכלו לעבוד".

בהמשך כיוון דגן את האש לעבר פורום קהלת, מכון המחקר השמרני שמתנגדי הרפורמה המשפטית פרצו בחודשים האחרונים פעמיים למשרדיו: "בעניין הזה אני מציע יוצא מהכלל - צריך לגרום להיעלמותו מישראל של פורום קהלת. אני מציע את זה למי שצריך להציע. צריך לגרום שהמוסד הזה ייסגר. שני המיליארדרים (אולי גם הישראלי) שמממנים אותו הם יהודים מהסוג עליו התבססה האנטישמיות והפרוטוקולים של זקני ציון".

לדברי דגן, "השלב הבא" צריך להיות "שיתוק המשק", מה ש"יביא בהכרח להתנגשויות אלימות בין המשק לממסד שעלולות להתפתח למלחמת אזרחים. מלחמת אזרחים זו מלחמה". דגן ציין, כי הוא מניח כהנחה ראשונה ש"לא נגיע לשלב הזה. זה ייגמר הרבה יותר מוקדם. לדעתי לא נגיע אפילו לשלב עצירת המשק".

"הנחה שנייה: הצד הביביסטי מורכב ממיעוט אלים מאוד, פחדן מאוד ומאוד לא נחוש. אנחנו יודעים להילחם. הם לא. המלחמה תהיה קצרה. אלימה וקצרה. מי שמנהיג את התהליכים האלה – כאמור – הם הדגלים השחורים ואני סומך עליהם".

בפוסט נוסף שפרסם לפני מספר ימים, כתב דגן כי יש "יותר מהדרוש סיבות" כדי "לסלק את הממשלה מבמת חיינו. אני מניח שבדרך דמוקרטית זה אפשרי. הפעילות שלנו בכיוון. אבל יש לי חשש שהממשלה תבצע פעולות נגד לא דמוקרטיות, וכנגד אלה – הכל מותר. ואני לא נבהל ממלחמת אזרחים. למצקצקים בלשונם אני אומר: אלימות ממסדית לא חוקית (וכולנו יודעים את ההבדל) חייבת להיענות באלימות אזרחית. כך כשעל הכף עתיד המדינה".

הבוקר העלה דגן פוסט חדש, בו סיכם את השקפתו: "כשכל האירוע הזה בו אנחנו נמצאים יסתיים, ואני גם יודע איך הוא יסתיים – ואני מקווה שיסתיים בלי קורבנות בנפש (ושלא נתבלבל, אם יישפך דם זה יהיה בשם הימין. לא הימין ישפוך את הדם אלא קבוצות פשע שלא הימין מגייס אלא שליחיו של זה... כנופיות פשע כמו לה פמיליה וחבריו של בן גביר שכבר מאומנים במעשי טרור יהודי) – כשזה יסתיים בניצחון הליברליזם והדמוקרטיה, יקומו לנו שוב עדת פרשנים ודוקטורנטים ודוקטורים ויעשו כסף על פרסומים מלומדים".

"אני רק רוצה להזכיר משהו בקצרה. משהו שאף מלומד לא יכתוב, כי חכמתם של בני דורנו נשקלת במשקל הנייר בו הם משתמשים. אני אכתוב רק 20 מילים. ואביא רק את מה שהיסטוריון חכם יכתוב: הרצל, פינסקר, ביאליק, ברנר, ז'בוטינסקי – חזו, כתבו. בן גוריון, שרת, אשכול, רבין, בגין, שמיר, אולמרט, בנט, לפיד, וגם ביבי תקופה מסוימת – בנו. ביבי הורס. זו תמצית הסיפור".

"ולכן, אנחנו האנרכיסטים מגינים גם על מורשת הרצל וברנר, וגם על מורשת ז'בוטינסקי ובגין ושמיר ורבין ואשכול ובן גוריון ויוסי שריד ויאיר מהלח"י כנגד זה שמנסה להרוס את הכול. הוא ולא אחר. ביבי", חתם קצין חינוך ראשי לשעבר את דבריו.

תגיות:הפגנותאיתמר בן גבירבנימין נתניהוהרפורמה המשפטיתנחמיה דגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה