חדשות יהדות

מפתיע: זו הסיבה שראש הישיבה הורה לא לקרוא לתינוק על שם הגר"ג אדלשטיין

בסוף השבוע שעבר נכנס נינו של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בבריתו של אברהם אבינו. ההורים התייעצו עם ראש ישיבת פוניבז' שהורה להם לקרוא לתינוק בשם אחר. וזו הסיבה המפתיעה (והמרגשת)

  • ט"ז סיון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: גרשון אלינסון / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

ביום חמישי האחרון, יומיים לאחר פטירתו הכואבת של מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל, נערכה שמחת הברית הראשונה במשפחת אדלשטיין: נינו של הרב זצ"ל נכנס בבריתו של אברהם אבינו. למרבה הפתעת המשתתפים, שהיו בטוחים כי התינוק ייקרא "ירחמיאל גרשון" על שם סבו הגדול, התינוק נקרא בשם אחר.

אימו של הרך הנולד היא נכדתו של הגר"ג אדלשטיין זצ"ל, ביתו של בן ראש הישיבה הגאון רבי שמעון יוסף אדלשטיין זצ"ל, שנפטר עוד בחיי אביו.

על פי הדיווח ב'כיכר השבת', ימים ספורים לפני פטירתו של הגר"ג אדלשטיין זצ"ל, הגיעו לביתו הוריו של התינוק ושאלו אותו האם לקרוא לתינוק "שמעון יוסף", על שם הרב שמעון יוסף אדלשטיין זצ"ל, וכך הכריע הרב, שהתינוק ייקרא על שם סבו, אבי אימו.

כאשר נפטר מרן זצ''ל, עלה אביו של הרך הנולד אל הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, להזמינו לשמש כסנדק בברית, וסיפר לו על ההתלבטות המחודשת אודות השם לרך הנולד - האם לקרוא לו "ירחמיאל גרשון" על שם מרן זצ''ל, או לעשות כהכרעתו ולקרוא לו כשם בנו של מרן - סביו של התינוק.

הרב פוברסקי הכריע חד משמעית כי יש לקיים את הוראתו של מרן זצ''ל ולקרוא לתינוק בשם שהוא נתן, ואמר לאבי התינוק כי בוודאי כך היה היה מורה הרב אדלשטיין בעצמו, אילו שאלה זו היתה מונחת לפתחו, משום כבודה של האלמנה, רעייתו של הגאון רבי שמעון יוסף זצ"ל. עוד הזכיר הרב פוברסקי את רגשותיה של האם היולדת, שזהו בנה הראשון שייקרא על שם אביה. "ובעז''ה, עוד יהיה לך בנים נוספים, ולאחד מהם תקרא 'ירחמיאל גרשון', על שמו של מרן זצ''ל", לשון הרב פוברסקי.

שמחת הברית התקיימה, כאמור, ביום חמישי האחרון, והתינוק נקרא "שמעון יוסף". והנוכחים קיבלו שיעור מוסר בדבר חשיבותה של ההקפדה על כבודה ורגשותיה של אלמנה. 

תגיות:ברית מילההרב גרשון אדלשטיין זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה