חדשות בארץ

תחקיר הפיגוע בגבול מצרים: המחבל הגיע עם 6 מחסניות וספר קוראן

פרטים חדשים על הפיגוע הקטלני בגבול מצרים מצביע על כך שבתיקו של המחבל נמצא גם ספר קוראן, מה שמצביע על הקצנתו הדתית

  • ט"ו סיון התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

תחקיר הפיגוע בגבול מצרים, בו נרצחו שלושת חיילי צה"ל אורי יצחק אילוז, ליה בן נון ואוהד דהן הי"ד, מצביע על כך שהמחבל תכנן את הפיגוע היטב.

בגלי צה"ל דווח כי נמצאו על המחבל סכין, עימה חתך את האזיקונים בחדירת הגבול, ו-6 מחסניות שמעידות על תכנון מוקפד. 

כמו כן, בכליו של המחבל נמצא גם ספר קוראן, שעשוי להעיד על ההקצנה הדתית שעבר. ההערכה בצה"ל היא שזה מה שהוביל את המחבל לבצע את הפיגוע.

על פי הדיווח ב'מעריב', המחבל צעד מרחק של כחמישה קילומטרים מהמוצב בו שהה, טיפס על מצוק והגיע לגדר כשעל גבו תיק עם ציוד רב. באמצעות אחד הסכינים שהיו ברשותו פתח את המעבר בגדר שנועד לפתיחה מהירה והיה סגור באמצעות אזיקון בלבד והתקרב אל עמדת הלוחמים, בלי שהם זיהו אותו.

בשלב זה, פתח המחבל בירי לעברם והוביל למותם של ליה בן נון ואורי יצחק אילוז. הירי לעבר הלוחמים בעמדת השמירה היה בסביבות השעה 6:00 בבוקר בשבת, כשהקשר האחרון איתם היה מעט לאחר השעה 4:00. מעט לפני השעה 9:00, הגיעה מפקדת המחלקה אל המקום לצורך החלפת המשמרת וגילתה את התמונות הקשות.

עוד מתברר כי בסביבות השעה 6:00, עמדת אחרת באזור דיווחה על קולות ירי שנשמעו - אך הדבר לא זכה להתייחסות מיוחדת - מאחר וקולות ירי הם דבר נפוץ באזור. מיד לאחר ההבנה כי ישנם שני הרוגים הוקפצו כוחות רבים למקום כשמקביל זוהה המחבל בתוך שטח ישראל. מתחקיר האירועים עולה כי בחילופי האש שבהם נהרג סמ"ר אוהד דהן הי"ד - המחבל היה הראשון שפתח באש.

חפ"ק מפקד החטיבה התקרב וצמצם טווחים אל המחבל לאחר שהוא כבר זוהה ע"י הרחפן, פרק מהרכב, והמחבל ירה צרור יריות ממרחק מאות מטרים. מהירי הראשון נפגע אוהד, ולפי גורמי צבא - הירי היה לא מדויק.

שלושת הלוחמים יובאו היום בשעות אחר הצהריים למנוחות. הלווייתה של סמלת ליה בן נון תיערך בשעה 16:30 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון; הלווייתו של סמ"ר אורי-יצחק אילוז תיערך בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בצפת; הלווייתו של סמ"ר אוהד דהן תיערך בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי באופקים.

תגיות:מצריםפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה