חדשות בארץ

חילופי האשמות קשים בין חמאס והג'יהאד האסלאמי: "לא נצא למלחמה בגלל 3 אנשים"

הקלטות חמאס חושפות קרע אדיר בין ארגוני הטרור ברצועת עזה, מה שהוביל לכך שחמאס לא הצטרף ללחימה נגד ישראל במהלך מבצע "מגן וחץ"

  • י"ב סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מבצע "מגן וחץ": הקלטות של ארגון הטרור חמאס נחשפו אמש (רביעי) ב'כאן 11', והצביעו על חילופי האשמות חריפים בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי בזמן מבצע "מגן וחץ". נזכיר כי בשנים האחרונות נוצרו סדקים במערכת היחסים העדינה בין הג'יהאד האיסלאמי לחמאס, ובעקבות מספר אירועים – הפכו הסדקים לקרע של ממש, שרק הלך והעמיק.

ההקלטות והתיעודים הצביעו על מתח חריף בין הארגונים. באחת ההקלטות נשמע פעיל חמאס בעזה אומר לפעיל ג'יהאד איסלאמי: "אנחנו לא מוכנים לצאת למלחמה בגלל שלושה אנשים שלא תרמו דבר לעם. אנחנו לא מוכנים להתערב. שאתה וההנהגה שלך והעדר שלך תילחמו לבדכם".

בהקלטה נוספת נשמע פעיל חמאס אחר מטיח: "אם אתה רוצה לעשות הפסקת אש או לא רוצה זה לא מעניין אותי. לעזאזל עם הכבוד של הג'יהאד האיסלאמי. מה הם עושים? באים להתלונן על חמאס? לא יוצאים למלחמה בגלל בכירים! רק למען ירושלים. הרגתם אנשים! בגלל הרקטות שלכם ביום שבו בסאם א-סעדי הזה נעצר. הרקטות שלכם נפלו בתוך עזה. אתם עושים צחוק?!".

פעיל הג'יהאד האיסלאמי בעזה הגיב בביקורת קשה: "חמאס הפקיר אותנו במבצע 'חגורה שחורה' כשנשפך דמו של בהא אבו אל-עטא. הוא נטש אותנו שוב כששפכו את דמם של ח'אלד מנסור ותייסיר אל-ג'עברי. חמאס לא שולח אל שדה קרב ולו נפש חיה. רק לוחמים של פתח ושל החזית העממית והחזית הדמוקרטית משתתפים במערכה הזאת".

בג'יהאד האיסלאמי זעמו מאוד על חמאס שהותיר אותם לבד בשדה הקרב. הזעם בארגון בימים שאחרי חיסול אבו אלעטא היה גדול כל כך - עד כי פעילי הארגון גירשו בבושת פנים את בכירי חמאס מחמוד א-זהאר ואחמד בחר שהגיעו לסוכת האבלים שהוקמה לכבודו. חמאס הגיב בחריפות להשפלה ועצר באופן אלים את אותם פעילים. בהמשך התקיימו חילופי אש בין פעילי הארגונים.

המתח העז בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי יושב גם על כך שבג'יהאד האיסלאמי חושדים בחמאס כי הוא זה שסייע לישראל לאכן את המבנה המדויק שבו הסתתר מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד, תייסיר ג'עברי, ובעקבות כך לחסלו.

ולנו לא נותר אלא לעמוד משתאים למול הסכסוך הפנימי בין הפלגים, שגרם לכך שמבצע "מגן וחץ" הסתיים בניסים גדולים, וללא מעורבות של חמאס. על כך אומר הנביא ישעיהו (י"ט, ב'): "וְסִכְסַכְתִּי מִצְרַיִם בְּמִצְרַיִם וְנִלְחֲמוּ אִישׁ בְּאָחִיו וְאִישׁ בְּרֵעֵהוּ עִיר בְּעִיר מַמְלָכָה בְּמַמְלָכָה".

תגיות:עזהחמאסהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה