חדשות בארץ

נתניהו בביקור אבלים בבית הרב אדלשטיין זצ"ל: "האור שבקע מעיניו הותיר בי חותם בל יימחה"

ראש הממשלה נתניהו, הנשיא יצחק הרצוג, והשר לשעבר בני גנץ הגיעו לניחום אבלים בביתו של מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל

  • י"ב סיון התשפ"ג
(צילום: קובי גדעון / לע"מ)(צילום: קובי גדעון / לע"מ)
אא

(וידיאו: איתי בית-און, לע"מ)

בכירי המדינה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא יצחק הרצוג והשר לשעבר בני גנץ הגיעו אתמול (רביעי) לניחום אבלים בביתו של ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל ברחוב ראב"ד בבני ברק.

שעות קודם בואו של נתניהו נחסם רחוב ראב"ד בבני ברק לתנועת כלי רכב ואבטחה כבדה של השב"כ בכל הרחוב והאזור, לצד מחסומים ליד הבתים.

נתניהו הגיע מלווה ביו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני. הוא שוחח עם בניו של ראש הישיבה זצ"ל וניחמם במשך למעלה מחצי שעה. בני מרן הרב אדלשטיין אמרו לנתניהו: "הצוואה של אבא שאתה צריך לדאוג לחינוך של ילדי ישראל".

במהלך ניחום האבלים שלח נתניהו עקיצה למשטרה ואמר: "אם המשטרה אמרה שהיו 200 אלף בני אדם בהלוויה, כנראה היו 400 אלף".

בהמשך היום הגיעו לניחום אבלים בבית הרב גם הנשיא הרצוג – היישר מנתב"ג בחזרתו מביקור מדיני באזרבייג'ן, והשר לשעבר בני גנץ.

לאחר פטירתו של ראש הישיבה, ספד נתניהו: "עולם התורה, וכמוהו עם ישראל כולו, איבדו היום תלמיד חכם ומנהיג דגול – את נשיא מועצת גדולי התורה וראש הישיבה, הרב גרשון אדלשטיין זצ''ל, שכל חייו היו קודש. אני דואב על לכתו מאיתנו, ואני שולח את תנחומיי העמוקים לבני משפחתו. הרב אדלשטיין תמיד זכר את שנות ילדותו ברוסיה הסובייטית, שבה הוא נאלץ ללמוד תורה בסתר. בניגוד לכך, כאן בישראל, נפלה בחלקו הזכות לפרוש את כנפיו בגלוי על עולם הישיבות הליטאי. הוא מעולם לא קיבל זאת כדבר המובן מאליו. אדרבה, האחריות לעיצוב דמותם הרוחנית של המוני בית ישראל הדריכה אותו יומם ולילה.

"הרב אדלשטיין היה חדור אהבת ישראל לכל אדם. הקֶשֶב הרגיש שלו לאתגרי הדור הביא אותו להדריך, להנחות, לכוון, לחזק ולעודד. שיעוריו וחיבוריו בתלמוד ובהלכה נתנו ביטוי לשקדנותו העצומה. ההתמדה הכבירה שלו תוסיף לעורר השראה בשומעי לקחו. זכיתי להיפגש עם הרב לפני חודשים אחדים, והאור שקרן מעיניו מלאות התבונה והחוכמה היהודית הותיר בי חותם בל-יימחה. החשיבות של הנחלת מורשת ישראל לילדי ישראל בקעה ממעמקי נפשו. הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל נפטר כמה ימים לאחר שקראנו בתורה את פרשת 'נָשֹא', הנפתחת במילים: 'נָשֹׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי גֵרְשׁוֹן גַּם הֵם לְבֵית אֲבֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם'. שמו הטוב יינשא בפי כל – בדור הזה ובדורות הבאים", סיים ראש הממשלה את דבריו.

תגיות:ניחום אבליםבנימין נתניהוֿהרב גרשון אדלשטיין זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה