חדשות בריאות

הסוף לטופס 17: מדיניות חדשה של משרד הבריאות

אנשים רבים רודפים כבר שנים אחרי קופות החולים במטרה לקבל את הטופס שמאפשר קבלת טיפול רפואי אצל רופא מומחה או לערוך בדיקות מסוימות. יוזמה חדשה של משרד הבריאות תשליך את הטופס לפח

  • י"ב סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסוף למרדף אחרי טופס 17? כולנו מכירים את הקושי בקבלת הטופס מקופות החולים. הדבר כרוך בביורוקרטיה מתישה ומעצבנת ולפעמים העיכוב בקבלת הטופס יכול לגרום למטופל להמתין עד כדי סיכון בריאותו.

כעת, משרד הבריאות עשוי לשים סוף לטופס הזה. בחודש ינואר משרד הבריאות כבר הודיע לראשונה על רפורמה חדשה שנועדה לקצץ חלק מהבירוקרטיה. כעת, חלק מהפרטים של הרפורמה ולוחות הזמנים נחשפו. משרד הבריאות שלח לבתי החולים במהלך השבוע הנוכחי את פרטי הרפורמה. לפי משרד הבריאות, המטרה היא להקל על מי שמבקש טופס 17 מקופת החולים. על פי ההנחיות החדשות, נקבע גם התאריך לתחילת הרפורמה.

על פי המכתב לקופות החולים, משרד הבריאות מורה להם לאפשר לכל מטופל לבחור בין 6-4 בתי חולים לכלל הטיפולים. הוא מאפשר להם לבחור בין ביקור אצל רופא מומחה, ניתוח או בדיקת MRI  שכרוכה בהמתנה ארוכה.

לפי המדיניות החדשה, המטופלים יוכלו לקבל טיפולי אונקולוגיה, הפריה חוץ גופית, אשפוז פסיכיאטרי ואפילו פרוצדורות כירורגיות – ללא הטופס המיושן. נכון, המטופלים עדיין יצטרכו לפנות לקופת החולים ולבקש מימון לדבר הזה, אבל האפשרות לקבל האישור תהיה נגישה ופשוטה - בלא צורך לקבל את הטופס.

על פי החלטת המשרד, הרפורמה תיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר. כעת, אלפי מטופלים יוכלו לקבל את האישור לקבלת טיפול ללא הטופס ולקצר את התהליך המייגע. 

תגיות:משרד הבריאותטופס 17

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה