חדשות בארץ

במקום השני בחידון התנ"ך לנוער: ילדה דרוזית

בחידון התנ"ך לנוער נערך השבוע בירושלים, המתמודדת המפתיעה הייתה מירה חסייסי בת ה-11 שטוענת: "אני מאוד אוהבת את התנ"ך, ללמוד על תרבות חדשה ועל ההיסטוריה שלה. התרבות הדרוזית קרובה ליהדות"

  • י"ב סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במהלך השבוע נערך חידון התנ"ך לנוער בירושלים ובו בלטה מתמודדת מפתיעה. שמה הוא מירה חסייסי, היא בת 11 ומהעדה הדרוזית. מתברר כי חסייסי פתחה במרתון של לימודי תנ"ך והגיעה על לגמר יחד עם איילה סעדון. לאחר קרב מרשים מירה זכתה במקום השני.

"רציתי להשתתף בחידון התנ"ך כדי ללמוד על התרבות של הסובבים אותי", אמרה מירה אתמול לחדשות 12. היא סיפרה כי היא מתגוררת בשכונת בית הכרם בירושלים, אך משפחתה הגיעה לעיר מדלית אל-כרמל. "ההכנות לחידון היו מפרכות. התכוננתי הרבה דרך המחשב וכמובן שקראתי בתנ"ך עצמו", הוסיפה. "הסיפור האהוב עליי בתנ"ך הוא הסיפור של משה רבינו וההתפתחות של היחסים בין האחים ובתוך המשפחה. עניין אותי במיוחד לקרוא איך עם ישראל התקדם – ממשפחה קטנה שיצאה מכנען ובמשך ארבעים שנה של הליכה במצרים כדי להגיע לארץ ישראל".

"אני מאוד אוהבת את התנ"ך, ללמוד על תרבות חדשה ועל ההיסטוריה שלה", הוסיפה מירה בראיון. "בזמן שאני לומדת, אני זוכרת שהתרבות הדרוזית מאוד קרובה ליהדות: אנחנו מאמינים ביתרו שהוא נביא חשוב מאוד אצל הדרוזים, לכן הכרתי חלק מהסיפור של משה. בשבילי ללמוד תנ"ך זה לשלב בין השורשים שלי לבין הסביבה שאני חיה בה". היא הוסיפה כי היא תתמודד בחידון התנ"ך העולמי לנוער.

תגיות:חידוןדרוזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה