חדשות בארץ

שר המשפטים יוצא להגנת הציבור החרדי ומשיב אש: "זו הסתה לגזענות"

על רקע הרפורמה המשפטית שההידברות עליה נמשכת, השר יריב לוין לא שוקט על השמרים ולא מתבייש לצאת כנגד המלעיגים והמסיתים כנגד הציבור החרדי

אא

על רקע הרפורמה המשפטית, השר יריב לוין לא שוקט על השמרים ולא מתבייש לצאת כנגד המלעיגים והמסיתים כנגד הציבור החרדי.

בנאומו במליאת הכנסת בנושא ההסתה שאנו עדים לה בשבועות האחרונים כלפי הציבור החרדי, אמר לוין כי "יש קשר בין ההתנגדות לרפורמה לבין המגזר החרדי. הרבה מהנסיונות להניע את הציבור להתנגד למהלכים שאני מבקש לבצע במסגרת הרפורמה לשינוי מערכת המשפט, נעשה ניסיון לשכנע ציבורים רבים שלא לתמוך גם ברפורמה על רקע טענות כביכול שהדבר הזה יגרום להשתלטות של הציבור החרדי על המדינה".

עוד המשיך לוין וקבע כי "נושא ההסתה כנגד הציבור החרדי זה דבר שעונה לחלוטין, אולי בצורה המובהקת ביותר, להסתה לגזענות. ואני חושב שהדבר הזה אולי תופעה הכי מרכזית והכי בולטת בעולם הנורא הזה, של הסתה ושל גזענות ושל השילוב בין שניהם".

כזכור, רק בתחילת החודש הזהירו גורמי אכיפת החוק כי "ככל שהחקיקה הולכת ומתקדמת - האלימות תלך ותסלים" - בין היתר, האלימות הזו באה לידי ביטוי ברשתות החברתיות, באמירות גזעניות-פוליטיות כלפי חרדים. בדיונים של אנשי אכיפת חוק שנערכו לאחרונה עלה נושא ההסתה ברשתות החברתיות, בין היתר גם כלפי הציבור החרדי, ואחת ההחלטות הייתה לטפל בהסתה על ידי שינויים דרסטיים בחקיקה, כמו למשל קנסות מנהליים ופתיחת הליכים פליליים כלפי המסיתים. 

(קרדיט: ערוץ כנסת)

תגיות:גיוס חרדיםיריב לויןשר המשפטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה