חדשות בעולם

פחד פחדים: מה גורם למתקפת לוויתנים על סירות באירופה?

מה מרגיז כל כך את האורקות בספרד ופורטוגל? להקה בת 39 לוויתנים הפכה לתוקפנית במיוחד ותוקפת סירות וספינות שעוברות ב'טריטוריה' שלהם, בלי הפוגה. מה גורם להם לעשות זאת, ומהו ההסבר של המדענים?

אא

עוד ועוד מקרים של תקיפות ימיות כלפי ספינות בספרד ופורטוגל - תופסות בימים אלו את הכותרות. 

להקה בת 39 לוויתנים מסוג אורקה תוקפות בצורה אלימה ספינות שעוברות באזור שבו הם נוהגים להסתובב, לתדהמת ובהלת התושבים - ובפרט אלו שעיסוקם בים. ימאים שניסו להבריח את האורקות, 'חטפו' דחיפות אלימות בתחתית הסירה שלהם, שכמעט הסתיימו בנפילתם אל המים. 

"הטלטלה והרעש היו כל כך חזקים, עד שברגע מסוים הרגשתי שהסירה מתעוותת", סיפר קפטן של אחת הספינות שהותקפו, בשם גרגורי בלאקוברן. 

בנס גדול הספינה שלו לא התהפכה - מה שלא אירע בשלושה מקרים אחרים של תקיפה, שבהם הסירות התהפכו ושקעו, אך למרבה המזל האנשים שהיו עליהם הצליחו לברוח מהזירה ללא פגע. למעלה מ-20 סירות נפגעו בהתקפות חסרות הפשר של הלוויתנים בספרד לבדה, ואפילו לחוקרים אין דרך להסביר את ההתנהגות האלימה שלהם - אם כי לא מעט ספקולציות התעוררו בנושא. 

חוקרים ימיים אחדים טוענים כי תקיפת הלוויתנים קשורה להתחממות של כדור הארץ שמשפיעה גם על הטמפרטורה של מי הים - דבר שככל הנראה גורם לליוויתנים להיות חסרי סבלנות כלפי רעשים או כלפי אנשים. חוקרים אחרים טוענים שהתחממות כדור הארץ מביאה גם להתמעטות של המזון שלהם באזור, ולכן הם עצבניים יותר ולא פעם טועים בזיהוי וחושבים שהסירות הם דברי מאכל. 

מן העבר השני ישנה הנחה נוספת שקשורה לתקרית אלימה של אחת הנקבות עם סירת מנוע, מה שיצר אצלה טראומה ותגובה אלימה שהשפיעה על שאר חברי הלהקה שלה. אם ההנחה הזו נכונה הרי שמעניין לראות כיצד החברה משפיעה גם היכן שהכי לא היינו מצפים. 

תגיות:אירופהלוויתניםמתקפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה