חם ברשת

"אני לא דתי, אבל כמה גדול ונערץ הוא הרב אדלשטיין זצוק"ל": הרשת נפרדת מהרב

מאות אלפים ליוו אתמול למנוחות את ראש הישיבה, ברשת הזילו דמעה. ינון מגל: "בשעת פטירתו של האדם אין מלוין לו כסף ולא זהב, אלא תורה ומעשים טובים בלבד"

  • י"א סיון התשפ"ג
(צילום: שלומי כהן / פלאש 90)(צילום: שלומי כהן / פלאש 90)
אא

מאות אלפים ליוו אתמול למנוחות את ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זכר צדיק וקדוש לברכה. גם ברשת לא נותרו אדישים לכך והחל מאמש בשעות הערב (שלישי) וגם הבוקר התפרסמו מספר ציוצים מובילים, כשגם אנשים המגדירים את עצמם כ"לא דתיים" השתתפו ברצון להביע תנחומים לעם ישראל בעקבות פטירת גדול הדור.

"בִּשְׁעַת פְּטִירָתוֹ שֶׁל אָדָם אֵין מְלַוִּין לוֹ לָאָדָם לֹא כֶסֶף וְלֹא זָהָב וְלֹא אֲבָנִים טוֹבוֹת וּמַרְגָּלִיּוֹת, אֶלָּא תוֹרָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים בִּלְבַד", הזכיר העיתונאי ינון מגל.

טל רימר כתב: "אני לא דתי. גם לא מבין גדול בדת ובהלכותיה. רק התחלתי את דרכי בהתחזקות האישית. אבל כמה גדול ונערץ צריך להיות מנהיג כדי שקהל של כמיליון איש יצא לחלוק לו כבוד? מרן ראש הישיבה הגאון הגדול ר' גרשון אדלשטיין זצוק"ל נלקח מכל אחד מאיתנו. גדול הדור".

יצחק קרומבי סיפר: "הרב אדלשטיין זצ"ל היה ליטאי ולא לימד חסידות בישיבה שלו, אבל כשהגעתי עם הבנים שלי אליו לפני הבר מצווה שלהם, הוא ביקש שיחזרו בפניו על מאמר חסידות בעל פה וישב כל פעם מחדש במשך חצי שעה ויותר, להקשיב לדבר תורה שלהם ולדון איתם במשמעות של המאמר שלמדו".

גם הבלוגר הסעודי מוחמד סעוד הגיב: "יום לא קל אצלכם, הלב שלי אתכם ביום הקשה הזה פטירת המנהיג היהודי הרב אדלשטיין, וכעת הצעיר שנרצח בפיגוע הירי ע״י מחבל ארור, נקווה לימים טובים יותר של שלום". מוקדם יותר כתב: "צפיתי כעת במסע ההלוויה של המנהיג היהודי הגדול הרב אדלשטיין זכרונו לברכה, האמת מאוד מרגש לראות את הכבוד שרוכשים אצלכם לרב גדול בן 100 שנפטר. אני משתתף באבלכם עם ישראל שמעתי שהרב היה איש אוהב שלום ורודף שלום יהי זכרו ברוך".

אגב, אתמול נחשף הפתק של הרב בו כתב את השיעור של יום שלישי בכוחותיו האחרונים. כמו כן, פורסמה תמונתו של מרן הרב זצ״ל בשיעור האחרון שמסר, יממה לפני פטירתו, כשהוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ.

תגיות:הרב גרשון אדלשטיין זצ"לחם ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה